Mina mål!

Estrid om Carro & Chuck:
Skriv ett inlägg om dina mål! Både kortsiktiga och långsiktiga!:D

Mina mål med Chuck är ganksa många och höga, så jag tar dom år för år!

2011:
Det är inte så långt kvar av detta året och jag vill inte skynda fram. Så mina mål för i år är att starta lokal hoppning. LC och LB. LB är inget måste men jag vill gärna om vi HINNER! Ett av målen är även att få han lydigare i hoppningen. Men det är ju ett mål som jag kommer få jobba på väldigt länge. Man kan aldrig träna för mycket på en sådan sak. Få honom mer avslappnad i dressyren och få honom lång och låg och bygga så mycket ryggmuskler som möjligt. Även detta är något vi kommer jobba på länge.
Tror ni att det är rimliga mål att nå på 3 månader? :)

2012: Jag vill starta LB om jag inte startat det innan. Och LA. Och såklart inte bara starta högre klasser för att. Innan jag hoppar upp ett snäpp ska jag ha felfria rundor som KÄNNS bra. Jag vill som sagt inte skynda för mycket! Vill börja tävla regionalt. Jag vet inte hur mycket vi kommer utvecklas under ett år men detta är dom målen jag ska sätta. Om jag får till bra rundor i LA vill jag kvala till MSVB men jag tro inte jag ska starta det förens 2013. Även här vill jag få honom mer lydigare och mer avslappnad som jag skrev innan.
Har även mål att starta en klubbdressyr eller två. LC.
Vad tycker ni? Låter det rimligt?

2013: Nu vill jag starta MSVB och börja tävla nationellt. Det är väll egentligen målet för det året. Jag vill ha bra rundor i MSVB och känner jag att det gått för snabbt fram kommer jag backa ner lite och hoppa lägre. 

2014: Jag vill hoppa MSVA om vi kan. Och mitt allra högsta satta mål som jag kommer sträva mot är att kvala till SM. 

Nu tänker nog vissa att jag aldrig kommer komma dit. Men jag kan säga att med mina mål kan jag i alla fall komma en bit på vägen. Och alla har drömmar. Vissa kan nå dom vissa inte. Men alla frå drömma eller hur?
När jag provred chuck andra gången red jag ju för en tränare som brukade träna honom en gång i veckan ungefär. Och han sa "denna ponnyn kommer gå sm om ett år".
Och en tränare ska ju säkert vara positiv och så, men han kan ju inte överdriva helt åt skogen. Och jag har mycket goda lovord från tränare osv.

Ska jag vara ärlig så tror jag faktiskt att jag kan nå mina mål om jag verkligen VILL och KÄMPAR och får allt stöd jag kommer att behöva.
Vad tror ni? Tror ni på mig och Chucken, eller tror ni jag är ute och cyklar?

Kommentarer
Postat av: Estrid

Haha, din häst verkar rätt awesome, våra ponniis kan ju bilda en klubb.;) De verkar ganska lika, haha :D



Och du kommer lätt klara allt de där!:DDDDDD

2011-09-22 @ 21:38:29
URL: http://ejls.blogg.se/
Postat av: Estrid

Sv; Sant, men våra e liite extra, haha:D

2011-09-22 @ 21:58:35
URL: http://ejls.blogg.se/
Postat av: ida :)

ni kommer klara det! ponnyn har absolut kapacitet och du med :D

2011-09-23 @ 09:29:52
URL: http://idacarlsboo.blogg.se/
Postat av: Anonym

du rider gandska mycket barbacka va

2011-09-23 @ 10:53:10
Postat av: Paulina

Hur stor är han?

2011-09-24 @ 21:10:46
URL: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: Josefin

Absolut, men är du inte 95a ;o? Elr nej juste du är 96a va för du hade inte valt gymnasie sist jag kolla ;)

2011-10-13 @ 22:39:48
URL: http://ledner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0