Hoppträning 3 maj

Känns för det första lite sjukt att skriva maj.. snart har halva året gått!! 

Men till träningen, finns bara ett ord, BÄST! Vi red ute idag och ponnyn var extremt taggad, inte det där "ta-bettet-och-sticka" pigg utan lydigt pigg. Ungefär lite som han var i början fasst på ett bra sätt, jag tycker han är lättare att rida då, han visar verkligen om man tar för mycket eller inte. Tar jag lite lite för mycket stannar han upp och hoppar på stället. Så det är så mycket enklare att rida då, vilket också märktes.

Han kändes superfin.
Fick ett "stopp" när jag höll i för mycket, var onget stopp så men han tappade suget eftersom jag höll för mycket, sen fick jag ett stopp första gången på vattenmattan och ett stopp på dom runda vattenmattorna. Första gången hade jag för lite tryck i honom och andra gången var jag säker på att han skulle hoppa och gled med lite istället. Men resten av banan hoppade han "LIKE A BAWS". Känslan var verkligen något att sätta högst upp i julgranen. Haha glad tjej, men ärligt, wow!
Enda som jag måste vara noggrannare med är att ta tillbaka honom lite mer innan kombinationen, han har ju ingen liten galopp precis.


FILM KOMMER!! (pssst.. checka benen!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0