Chuck - dagens ridpass

PAIN IN THE ASS!
Jag har säkert sagt innan att han varit riktigt jobbig, men idag var det nog värsta daen ever. Första varven i trav var han fin, men sedan började han tita på allt - fine tänkte jag det fixar jag. Men HUR jag än gjorde, vände och vred på mig kunde han inte släppa till ett skit. Satt där som en myra på ryggen och slet och bankade lite ungefär.
Känlsan jag hade var bara att hoppa av och åka hem.

Blev riktigt arg och så tänkte jag på vad jag skulle göra för tänkte bara inte sluta passet så. Kom på ett gammalt tips jag fått av Linda, att överböja honom tills han helt enkelt släpper, så  jag gjorde det och efter det slappnade han av. Han var alltså fin dom 3 sista minuterna..

På tal om Linda måste jag boka in en ny privatlektion snart.. Behöver verkligen hjälp med ridningen nu, vi står helt stilla!


Kommentarer
Postat av: Olivia kraft

Hej Carro!

Jag har en ganska annorlunda fråga som jag är besatt av svart till.

Helst innan söndag lunch, jag mätte mitt huvud med ett måttband och fick måttet 54 cm, kan jag ha 55 i Charles owen ayr8:an då?

Kan du vara super gullig och mäta som jag har gjort? Skulle betyda sjukt mycket har nämligen hittat en helt ny på tradera :D snälla snälla :D

2012-05-12 @ 00:02:49
URL: http://Ponnyteam.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0