Chuck - dagens ridpass

Red privatlektion för Malin idag och det behövdes VERKLIGEN.
I början när jag travade fram så såg hon att han var ojämn bak, jag hade såklart förklarat för henne innan så hon kollade lite extra. Och mycket riktigt han gick orent bak, men hon trodde inte alls att han hade ont utan bara att han var lite stel. Så vi red vidare.
Det var bara allmänt lösgörande arbete, få med bakkärran och upp med ryggen. Och det blev skillnad, i slutet på passet gick han helt rent och som en klocka.
Så antagligen har han suttit fasst i den sidan ett tag och jag inte vetat hur jag skulle rida igenom det. Han haft ett långt uppehåll med träning med honom så borde ta upp det igen. I slutet var han galet fin och jag genomsvett, men det var det värt!

Imorgon är det träning för Mats, på fredag skritta och lördag och söndag vilar han. Det är han värd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0