Aloevera & Arnika gelé


När jag blev placerad för et tag sen på en tävling på udden så fick jag detta Massagelinimentet i pris. Dock har jag inte användt det alls ännu då det är som jag förstått 96 timmar (4 dagar) karenstid på det. Och har inte heller kännt något större behov av det. Samtidigt känns det onödigt om det ska stå här hemma och bli för gammal.
Så jag undrar om det är någon av er som har detta linimentet? Är det bra och vart använder ni det oftast..? Är bra till allt möjligt har jag hört

Ni kan köpa den här.

Kommentarer
Postat av: MAJA - retardriders

jag har inte riktigt det utan bara med arnika, det masserar jag Hera med varje dag där hon hade sin muskelbristning :D super bra!



men jag har ingen aning om hur det du har ska användas! ;)

2012-05-26 @ 13:01:54
URL: http://retardriders.blogg.se/
Postat av: Johanna

Arnika är värmande och ska därför användas på muskler som behöva värmas/öka blodcirkulationen. Bör ej användas på senor och leder med risk för blistringskador. kan tex användas efter att hästen först blivit avskyld med kallt vatten, eller om den är svullen någonstans. Dock aldrig täcke el. Dyl. Över då värmeeffekten blir för stor och kan även här leda till blistringskador.

2012-05-26 @ 14:14:38
Postat av: Josephine

Jag ska ju massera bort en muskelgrej Nills har på rumpan och Cina tyckte inte Arnika var ngt speciellt bra, mest för att hon inte tyckte de funkade. enda jag vet om de :P

2012-05-27 @ 21:04:05
URL: http://josephinesandstrom.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag brukar använda det på mig själv när jag får ont i ryggen :)

2012-05-28 @ 09:21:28
URL: http://jeenniecarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0