Resultat

Nu har jag sovit ut och ska snart hoppa in i duschen men innan det ska jag skriva lite om tävlingen igår. Blev ju jättesent och var inte hemma hos mig förens runt 9 halv 10 så snacka om att jag är trött idag.
Jag räknade med att starta min första klass vid 3 så vi åkte vid 12 och var där vid ca 1 för vi hämtade Emma på vägen. Då hade jag gott om tid och ville se några andra också så vi tänkte att han kunde stå i transporten ett tag. Men det där med klockan tre kunde jag glömma. Jag startade min första klass runt halv 6 någon gång, då var jag i och för sig näst näst sist. Men ändån, klassen efter i LBn startade jag ca kvart i åtta och sen omhopnningen efter det. Så var klar med den klassen vid 8. Ja, ni förstår bara vilken dag!

LC+5: Han kändes lustig på framhoppningen, sög inte alls tag i hindrerna som han brukar. Han brukar verkligen dra med dig mot hindrerna så det kändes såklart lustigt. Fick till några bra språng i alla fall och gick in på banan. Kom på sen efter att det kan ha varit att han kom utifrån där det var mörkt in på framhoppningen som var typ orange i ljuset, superlustigt ljus. För sen väl inne på banan var han precis som vanligt igen. Han var lite väl stark ibland och rundan blev lite "slafsig" men vi kom runt både grunden och omhoppningen och jag hamnade på 10 plats av 24 starter, bra enligt mig för andra tävlingen!

LB: Red in med lite samma känsla som klassen innan. Där emot tyckte jag att det var ett bättre flyt denna rundan så är supernöjd. Var felfri och gick till omhoppning. Kollade vilka hinder dom höjde och det var 2 hinder som dom höjde till 105cm så jag hoppade omhoppningen.
Den gick mindre bra. Jag var trött och glömde bort banan. La honom helt på tok fel på andra hindret, trodde det var ett annat och fick i sista stund vända på det rätta vilket gav ett stopp. Sen nån gång mitt i så stannade jag honom för han hade noll respekt för mig. Sen la jag honom helt fel på näst sista igen, gled ut alldeles för mycket i svängen och fick ännu ett stopp. Alltså utesluten. Men det lägger jag helt på mig. Han kunde inte göra bättre ifrån sig och jag är sjukt nöjd över honom. 

Så helheten för tävlingen. Toppendag på min födelsedag. Kunde inte blivit bättre! :D Älskar min ponny sååå mycket.
Mamma filmade LBn, hon kunde inte filma i LC+5 för den stod inte på filmläge, haha tekninsk mamma man har. Men filmen kommer i eftermiddag. Kan bjuda på en print så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0