Chuck - dagens ridpass

Red ute i paddocken idag, vilket verkligen var skönt. Det var lite kallt i början men sedan blev det perfekt. Dessutom var nog Chuck väldigt glad över att slippa ridhuset då det gick sjukt bra idag. Först blev han rädd för en hel del saker, kaniner som sprang in i paddocken, något lyse ute i skogen, folk som gick bredvid paddocken och en skylt som sitter på paddockstaketet.. haha.
Men sen när jag kortade tyglarna och började jobba honom gick det super bra. Han förvånade mig jättemycket genom att direkt ta ett superbra stöd i bettet. Riktigt sög fasst och jag behövde inte alls rida fram honom till handen. Han gick lite bakom lod i början dock, men det blev bättre mot slutet. Flyttade mycket både till och från spåret, skänkelvikning på diagonalen osv.

Pigg var han också. Snart blir det galopp också. Idag var det ju bara skritt och trav. 
image description
printad bild från film på min iphone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0