Hej kom och hjälp mig?

Jag fattar ingenting, absolut INGENTING.
Jag skulle gå in och kolla vilka klasser som går på börjes cup och blev totalt lost verkligen. Visst att jag aldri varit på börje soch tävlat innan men jag fattar verkligen inte..

På fredagen så är det först LB och sen är det LD?? Eller? Det är där jag inte riktigt hänger med.. Om någon vet så skriv gärna! Är det LD eller inte?
På lördagen är det först LB och sen är det LA det förstod jag.
På söndagen är det LB och LA.

Men sen undrar jag också, vad är alla dessa KVAL 1,2 och 3 är och B och A final? Kan man inte anmäla sig till allt? Jag är verkligen helt lost, så snälla hjälp mig om du vet/fattar! 

Bilden är klickbar -  för att se ännu bättre klicka här. Och när du klickat där kan du klicka på bilden igen så zoomas det in.

Kommentarer
Postat av: lisa

Jag har heller aldrig varit på Börjes cup så jag borde kanske inte uttala mig. Men vad jag nog förstår så är det att man rider kval 1, 2, 3. Och de som nollat alla eller 2 av de 3 kvalen (har ingen koll på hur höga kraven är) rider A finalen. Resterande ekipage rider B finalen. A finalen är självaste finalen i cupen, medans B finalen är en helt vanlig klass med vanlig placering. Så gick det till på DMet iallafall, och det borde ju fungera ungefär detsamma. Resten har jag ingen koll på alls! :)

2012-06-04 @ 01:34:25
URL: http://lisacandemyr.blogg.se/
Postat av: Jannike

Jag loggade in på TDB och tittade på propositionen istället, där var det lite mer begripligt. Klickade mig sen vidare till Tingsryds hemsida och här stod det så här:

Cupregler: Till A-final går 30% av antalet startande i varje kategori i kval 1. Varje ekipage får räkna sina bästa resultat från alla kvalomgångar. Poängberäkning enl TR. reg ponnyhoppning. Det går inte att anmäla till A-final utan fyll i klass B-final i TDB, så flyttas ni automatiskt till A-final listan efter kval 3.



Alltså på söndagen går det bara att anmäla sig till första klassen B-final och sedan om du fått så pass bra resultat i Kval 1-3 så flyttas du upp automatiskt till A-final.



Mer begripligt?



Okej, jag skriver lite mer ;) Vill du anmäla dig till alla kval klasserna så välj följande: Fredag Nr 6. Lördag Nr. 4 och Nr.3 Söndag Nr.2 B-finalen och sedan hoppas på att flyttas upp till A-finalen :)



Hoppas detta hjälpte :) Haha, blev lite långt, men jag fattade till slut (nöjd) :p

2012-06-04 @ 07:18:59
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se
Postat av: Agnes Åberg

Jag var där med min B-ponny 20111 & i år ska ajg dit med min D-ponny.



Eftersom vi har D-ponny så drar jag deras klasser



Fredag: Kval 1 LB

Lördag: Kval 2 LB, Kval 3 LA

Söndag: B-final (LB) eller A-final (LA) beror på helgens kvalresultat



Hoppas du fattar !

2012-06-04 @ 14:04:51
URL: http://agnessan.blogg.se/
Postat av: Agnes Åberg

Var hittar du listorna föresten, hittar inte någonstans?

2012-06-04 @ 15:37:09
URL: http://agnessan.blogg.se/
Postat av: Sallie ♥

det är typ så att på först hoppar du kval 1 och om du blir felfri så kommer du säkert bli placerad + att du och chuck är ju grymma ! ;)

om du gör likadant på kval 2 & 3 så kommer du komma till A-final för man ränkar ihop alla poäng,man får olika poäng för att man blir placerad

om du inte blir placerad och får höga poöng så kommer du inte till A-final istället får du hoppa

B-final som är typ helt vanligt :)♥

2012-06-04 @ 18:22:30
URL: http://teamstyle.blogg.se/
Postat av: jag som vill vara anonym ;)

börjes cup är en slags cup (haha för de som är efterblivna och inte fattar det) det är kval 1, 2, 3 och sista dagen så är det både a och b final. A finalen kommer bara de som har kommit dit och b finalen får alla vara med i. alltså alla kommer inte till a finalen. det beror på helgens resultat.

2012-06-04 @ 18:33:31
Postat av: Ebba

Cupen består av 3 kval, LB, LB och LA. De bästa går till A-final i LA medan resten går till B-final i LB.



Kval 1 i LB hoppar både B,C och D-ponnier på fredagen. Sedan hoppar kat. B sitt kval 2 i LB på fredagen medan C och D hoppar kval 2 LB på lördagen. (det är för att man ska hinna med alla starter)



Därefter hoppar alla kategorier Kval 3 i LA på lördagen (väljer man att inte hopppa LA går man till B-final). Sedan räknas poängen ihop som man fått under helgen beroende på placeringar och de bästa 30 procenten går till A-final (LA) medan resten går till B-final (LB).



Det är alltså ingen LD på fredagen utan de är bara så att B-ponniernas kval 2 går då, medan C och D har sitt kval på lördagen. :)



Och man anmäler sig till B-finalen och om man går till A-final flyttas man dit automatiskt tror jag :)



Hoppas du fick lite hjälp i alla fall! Jag förstår om det kan verka lite krångligt! :)

2012-06-04 @ 21:38:46
Postat av: Mathilda

Min mamma läste att det var den bästa à-b-c-d ponnyn asså när du fått ihop viss poäng ;)

2012-06-06 @ 10:07:55
URL: http://baraaamathilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0