Svullen & dagens ridpass

Igår gick C endast ett pass då han hade behövt gå två och idag blev det endast skritt. Jag hade ju inte en enda tanke på att det är mer olika växter i hagarna här och att det är mycket mer flugor. Så när jag kom och skulle ta in honom idag stod han och skakade massor på huvudet, var jätteirriterad på flugorna antagligen. Sen när jag kom nämare såg jag att det hade runnit jättemycket och hans ögonlock var alldeles svullna och han hade svårt att kolla.
Jag sköljde av det och så men tyckte inte det var snällt att låta honom gå ett hårt pass också. Så han fick endast gå i skritten i ca 30 minuter. Krävde ingenting, utan skrittade runt på lite gator och grusvägar och låta honom kolla sig omkring. Gick över några skrittbommar några gånger i paddocken också men inte mer än det.
Min bror va jättesnäll och åkte förbi hööks på vägen hit och köpte en flughuva. Så vi ska ut till stallet ikväll och se att den passar + spruta in honom med flugspray.
Hade tänkt lägga upp en bild på hans öga här men blogg.se dampar så kan inte lägga upp nåon bild..
bilden är tagen när svullnaden gått ner lite och detta ä ögat som han kunde ha öppet.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Naw stackarn :( tur att han har en så bra ägare som tar så bra hand om honom som du gör <3

2012-07-17 @ 22:34:04
URL: http://mikzzan.blogg.se
Postat av: Emelie

Min ponny hade också sånt men han hade ngt vitt mojs i ögat som vi fick ut. Men efter typ 2-3 dagar var det över

2012-07-18 @ 18:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0