Chuck - dagens ridpass nummer 2

Andra passet idag var ett galopp pass i skogen. Eftersom jag skulle ha ett pass med mest galopp jobb på kvällen valde jag att fokusera mer på skritten och traven på morgonen. Så nu låg fokusen på galoppen. Och vad är bättre än att vara ute på slingan i skogen? 
Galopperade 6 vändor, hade komblewickbettet så att han verkligen tog i med hela kroppen och inte kom undan. Jobbade både samlad galopp och ökade emellanåt. Första varven var han spänd men sen släppte det och han blev riktigt fin. Man kände verkligen att det sög i hans ben efter ett tag, det var ganska tungt i marken. Så då gick jag in i paddocken och travade av några varv sen skrittade jag.
Pass som detta behöver han verkligen mycket oftare!

Bild från ölandshoppet som emmahellgrenn.blogg.se har fotat!

Kommentarer
Postat av: Elsa

Vad har du för storlek i dina Tretorn Falsterbo? :)

Svar: 39 extra höga :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-07-14 @ 22:00:05
Postat av: LINDA RISBERG

Åh Fina ni är! Tipsade om att du hade en ny bloggdesign och jag fick en länkning på Ponnysanning.se!

Svara gärna på min blogg, om du svarar på detta!
Nya designen är superfin förresten!

2012-07-15 @ 17:00:20
URL: http://lindarizberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0