Chuck - dagens ridpass

Jag tror att det är typ max 20% av er bloggläsare som faktiskt läser mina inlägg om när jag har ridit Chuck. Men det ä alltid något, så jag fortsätter med det. Jag tror även att 50% av alla läsare, läser för Chucks skull och inte min så jag skriver såklart om honom och det får ni leva med.

Han var ruuuuskigt fin idag, riktigt fin verkligen. Jag hade 4 travbommar på ena långsidan. Först skrittade jag fram på asfalten och sen travade och galopperade jag igång honom i paddocken. Efter det fick han skritta en stund, så gott som det gick. När jag har galopperat igång ordentligt blir han så uppmärksam så minsta lilla snudd med skänkeln och han börjar trava. 
Sen i alla fall blev det bakbenen under direkt. Red på volten och flyttade rumpan innanför, först var han riktigt förbannad men det släppte efter ett tag. I alla fall, varvade med att rida på volt och sen gå ur det och på travbommarna. Fatta vilken feeeling.

Gjorde det i båda varven innan jag tog galoppen, han var fin där med även om vi bara galopperade på i ett lugnt tempo på fyrkanten, lite "oj ett sandkorn"-fjantig ibland men annars så fin.
När jag skulle trava av längde vi avståndet mellan bommarna så det blev runt 1.20-1.30 och jäklar vad han tog i. Ibland undrar jag verkligen om ponnyn är min?

Synd att bilden är printad från film, hade varit cool om det var en bra bild. Ignorera gärna mig och min outfit ;)

Svettig som en gris blev han, så svampade av honom innan jag släppte ut honom i hagen och ja.. han levde verkligen upp till namnet GRIS.

Kommentarer
Postat av: Felicia Allansson

Jag läser alla inlägg för bådas skull :-)

2012-07-27 @ 14:44:00
Postat av: Alice cehlin

Dina inlägg om dina ridpass ger bra inspiration, fortsätt med dem! :)

2012-07-27 @ 14:55:59
URL: http://alicecehlin.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna

Jag tillhör de där 20 procenten iaf! :D läser allt men får la erkänna att jag började läsa för din supersnygga ponnys skull. Ögongodis!

2012-07-27 @ 17:24:42
URL: http://hannabja.blogg.se
Postat av: Wilhelmina

Läser alltid ! Blir typ ledsen dom dagarna han vilar haha;)

2012-07-28 @ 02:33:14
Postat av: Disa

skulle inte du kunna göra typ "tipsinlägg", där du skriver olika ridövningar? :) hade varit kul!

2012-07-28 @ 18:24:30
URL: http://ponnynempan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0