Tack för tipsen!

Jag sa ju att jag tog emot konstruktiv kritik och jag som hatat när folk ger mig det innan kunde faktiskt denna gången ta in det på ett bra sätt. Alltså ta in det som låter vettigt och skita i att ta in det som känns helt fel.
Något som fanns lite som en röd tråd var att vara lika bestämd som nu, göra volter och halter om han drar iväg och försöka sitta tillbaka honom istället för att ta tillbaka honom med tyglarna.

Många av er som skrev(inte alla) kan nog se in lite i min situation. Mitt mål är såklart att en gång kunna få det att se harmoniskt ut, sitta emot och påverka honom med sitsen och bara kunna ha en jämn och stadig kontakt i handen. Och så vill jag kunna få länge ut halsen på honom utan att han släpper kontakten mot hindret. Det är inte en vanlig häst att hoppa alltså, sjukt mycket att tänka på.

Men tack för att ni stöttar, förstår och ger tips och ideér!


Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Det är nog mycket samma jobb som gäller med C som jag gjorde med Prick :)

2012-01-14 @ 23:22:49
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Julie

Sitta emot är väl i alla fall det du ska göra minst ;) Ett bra tips är att travhoppa MYCKET och LÅGT med hästar som hetsar upp sig, stannar och/eller överhoppar sig!

2012-01-15 @ 00:43:25
URL: http://hastfjollor.blogg.se/
Postat av: Minette

sv: Ja jag såg det sedan när jag läste kommentarerna du hade fått. Jag valde att rida med pelham då förra ägaren hade det och även min tränare tyckte att det var bra. Min ponny har blivit lugnare i hoppningen sedan jag köpte henne. Första hoppträningen sprang hon i 180 och var hur stark som helst och jag kan säga att det hade inte alls gått så bra att rida på ett snällare bett den lektionen. Nu är hon lugnare och kan vänta på mig istället för att springa iväg så kanske jag skulle kunna gå över på ett mildare bett i framtiden.

Men det är ju olika från häst till häst så det är svårt att säga hur Chuck skulle funka på ett sådant bett.



Håller med dig om att hästen måste ju faktist förstå att den ska vänta på mig som ryttare om lydnaden ska ge någon effekt. ;)

2012-01-15 @ 00:51:20
URL: http://surfryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0