Chuck idag!

Jag blir inte riktigt klok asso.. Jag blir så TRÖTT!! 

När jag kom till stallet gick jag och skulle börja borsta, borsta lite och jag känner alltid på hela kroppen och visiterar så man inte hittar någonting. Men klart skulle jag hitta något. Halva vänster bakben var alldeles varmt. Från hasen och neråt till kotan/karleden ungefär. Inget var svullet och han hade inte ont, men att rida när han är så varm är inget jag skulle göra. Blir verkligen trött på honom. 
Tänkte direkt att han kan knappast ha gjort något i hagen, han går i en hage som är ca 5x5 m.. Men han kan ju ha sträckt till sig igår när vi red. 
Jag försöker göra det bästa av det och hålla honom frisk, men det verkar som att något är emot mig. Ingen bra start på året inte..

Ända sen jag fick honom har han råkat ut med en massa saker, klivit på sig i hagen, vrickat sig, sträckt sig, blivit sparkad osv.. Nu har det gått snart 4 månader. Så nu tycker jag att han ska hålla sig frisk. 
Får se hur han ser ut imorgon igen, han får ju gärna bli bra tills på onsdag då han ska mätas. Vill gärna kunna longera honom eller rida honom innan så han sjunker lite.

SNÄLLA GUD! Låt min ponny vara frisk! TACK - AMEN!


Kommentarer
Postat av: Daniela

SV: jaa, okey :(

Synd verkligen, du och Dusty passade så bra ihop!



Såg honom på hästnet när han var till salu (när du köpte honom) tyckte han va jätte va jätte fin :) Men sen googlade vi på honom och hittade Kellys förra blogg där hon skrev om hur han var.



Så himla synd på en annars så fin häst..

2012-01-02 @ 22:51:53
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Natalie

Jag som var så spänd på att få läsa om dagens ridpass. Ni har haft otur så det räcker nu!

2012-01-02 @ 23:36:18
URL: http://hakkila.blogg.se/
Postat av: Rode

Så tråkigt att Han inte håller sig frisk och kry:( Håller tummarna för att ni ska få komma igång igen!:)

2012-01-03 @ 00:59:30
URL: http://coriniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0