Chuck - dagens ridpass

Red i en timme, och på det 15 miniters framskrittning och 15 miniuters avskrittning, så sammanlagt blev det nästan en och en halv timme. Men att skritta fram ordentligt är bara bra, sen var det ju inte fel att han gick lite längre idag. 
Jag red ungefär som på samma sätt som igår, "aktivering". Jag rider mycket serpentiner och volter och vid varje bokstav som vi rider förbi gör jag något nytt, en volt, halvhalt, avbrott, fattning, halt, flyyta honom för skänkeln osv osv. Det är verkligen en toppengrej. Han blir si himla mjuk och böjbar och sjukt avslappnad. I början kan det bli lite dragkamp om man ska sakta av eller göra halt, men i slutet räcker det med att jag tänker att jag ska stanna så gör han det.
Galoppen var himla fin också, kunde galoppera på rakt spår och han var verkligen fin!!!
När jag travade av var jag på en åtta ganska länge, och han bara väntar på att få nya kommandon, söker sig neråt och vilar på steget. Shit vad bra det går nu för tiden!

Någon av tjejerna i stallet har fotat bilden ;)

btw, mamma och jag var på city gross för att köpa b-vitamin, det hängde även med ett par bakskydd!

Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: hihi nej! Har haft honom sen juni 2010 :)

2012-01-04 @ 17:40:46
URL: http://elevating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0