Chuck - dagens ridpass

Vi var så himla snabba idag på jouren så vi var klara redan halv 11 ungefär. Så jag hann gott och väl rida innan mötet som började vid 2. Jag hade som vanligt ingen större plan på vad jag skulle göra så blev mest att rida runt, fick som vanligt tjata lite på han i bortre delen, men det är stoooor skillnad sen några dagar sen. Jag red mycket på volter och böjde och flyttade en hel del, och han slappnade av väldigt snabbt idag. Galoppen därimot försökte jag få bra fattningar, vilket går super från skritt och halt. Men från trav bli det bara slängtrav och ja helt fel. Ja han var i alla fall himla fin större delen av passet. 

Sen när jag ridit i ca 40 minuter så satt mamma upp och red en kvart ungefär. Hon har varit nervös inför detta väldigt länge nu så tur att det gick bra. Han var faktiskt väldigt fin större delen av när hon red också. Mer behöver jag inte skriva, men vi ses! PUSS


Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej, måste bara fråga dig om du har tips på övningar man kan göra i markarbete och dressyr? :)

tack på förhand :)

2012-01-09 @ 14:13:01
URL: http://weheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0