You know my name, not my story!

Hej alla bloggläsare, nya som gamla, killar som tjejer!
Jag är en tjej på snart 16 år och mitt stora intresse är hästar. Jag har en egen ponny som jag lägger ner ALL min tid på, jag vill komma så långt som möjligt med honom. Vilket är en bit då jag vet att vi kan, det gäller bara att träna och kämpa. Jag är i stallet 7 dagar i veckan och det tar ganska mycket av min tid så den lilla tiden som blir över går till att göra läxor eller sitta hos min häst.
Jag gillar att "rida" min häst och när jag rider blir jag tjock eftersom det inte är speciellt jobbigt. Till er som inte rider kan jag förklara det med att åka på en såndär karusellhäst. Ungefär så jobbigt är det! Bara att tuta och köra. Jag brukar ofta ge tips till folk som tyvär måste ta bort sina hästar att skicka dom till McDonalds så vi kan käka upp dom sen. Brukar även käka havre och morötter till frukost för jag tycker om att vara lite som en häst. 
På fredags och lördagskvällarna brukar jag vara hemma och plugga hästteori för det gör alla andra ryttare och sedan lägger jag mig tidigt för att kunna vara i stallet hela dagen efter. 
Mitt liv kort och gott!


Hej alla bloggläsare!
Jag är en ganska vanlig tjej på snart 16 bast! Mitt stora intresse är hästar, skulle inte kunna leva utan min ponny Chuck som jag verkligen satsar allt på! Jag har högt satta mål som jag mer än gärna vill nå, vilket även kräver en hel del kämpande. Jag är i stallet 6-7 dagar i veckan vilket tar ganska mycket av min tid. Den tiden som är över går till att umgås med mina underbara vänner, gå på stan eller ha filmkväll.
Jag kan äta den maten jag vill och godis på det utan att bli tjock då det är väldigt ansträngande att rida, mycket att tänka på och många muskler tränas ordentligt och inte minst konditionen. Man måste kunna hålla många bollar i luften, det är inte bara en grej som gör allt.
I vissa hästpass kan man kryssa i om man vill att hästen ska gå till livsmedel eller inte när den ska slaktas. Där kryssar jag alltid i att den INTE ska gå till livsmedel. Fredags och lördagskvällar försöker jag ta vara på genom att ha filmkväll, gå på fest eller något annat liknande. Om det inte är tävling dagen efter då jag måste gå upp tidigt.
Mitt liv kort och gott!



Ser ni skillnaden? Jag är sååå trött på att bli placerad i facket hästtjej. Jag är stolt över att vara en "hästtjej" men jag försöker att inte prata om det i t.ex skolan för jag vet att ingen annan vill höra. Jag hör dagligen folk som undrar om jag brukar "sätta på" min häst, eller om jag ska skicka han till McDonalds. 
Men till slut ger man sig, jag låter dom säga vad dom vill för så har det ALLTID varit. Vi hästnördar är töntar i alla andras ögon. Jag till och med känner en tjej som slutade rida pga att hon tyckte det var pinsamt.
Ska det behöva gå så långt? Vad jag blir sur på dessa tråkiga personer som tror att man bara sitter där och åker, eller det allra töntigaste som jag möter allra mest i vardagen. (uräkta språker) Folk frågar om jag blir KÅT på min häst, om jag brukar mäta hans k** eller om jag skulle vilja sätta på honom. 
Hur gamla är folket idag? 5 eller? 
Inombords blir jag så jävla sur på dom, men man orkar inte agera för man är van att det alltid har varit så. Hela mitt liv och jag tror alla andra som rider och hört samma saker.

"Ridning är ingen sport, det är ingen fysisk anstränging" Och det jobbigaste är att man kan itne visa hur jobbigt det kan vara för det är först efter några år som det verkligen blir jobbigt. Jag har ridit i 8 år och inte förens för ca 2 år sedan började jag rida på riktigt.

Någon som håller med mig? Är lika trötta som jag på alla omogna som slänger iväg dessa spydiga kommentarer om våra hästar, det vi älskar mest på hela jordklotet?
ögonen.. *.*

Kommentarer
Postat av: Jennie Börs - Newforestponnyer

Hästskämten blir aldrig uttjatade, i alla fall inte av icke-hästmänniskor. De tycker skämtet är lika roligt den 873478 gången som den första .. Själv förstår jag inte ens det roliga!



Och jag håller med dig, varför ska man bli placerad i ett speciellt "fack" bara för att man rider och håller på med hästar? Likt som dig undviker jag hästämnet i skolan, eftersom jag alltid får en massa idiotisk respons för det. Varför kan inte vi accepteras på samma sätt som en tjej som spelar fotboll?

2012-02-14 @ 20:13:07
URL: http://newforestponnyer.blogg.se/
Postat av: Natalie & Proton ♥

Håller med dig, orkar inte ens argumentera mot deras "skämt" (och jag älskar att diskutera och argumentera i vanliga fall).



Så jävla jobbigt att man inte kan bevisa hur jobbigt det är på rätt sätt..

2012-02-14 @ 20:35:56
URL: http://Hakkila.wordpress.com
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan med ridtravaren Hero

Hej! Jag har en bloggtävling på bloggen där du kan vinna ett 4-pack transportskydd i valfri storlek från Amigo/Horseware.

Passa på att tävla nu, det börjar närma sig sista chansen!

Klicka på länken för att komma direkt till tävlingsinlägget: http://stockholmsjenna.se/?p=5419

2012-02-15 @ 10:02:32
URL: http://stockholmsjenna.se
Postat av: Matilda

Håller helt med dej, jättebra skrivet! :D

2012-02-15 @ 15:52:02
URL: http://matildawo.blogg.se/
Postat av: Melina

Jätte bra skrivet! :D

2012-02-16 @ 12:10:21
URL: http://goldenhorses.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Bra skrivet ;D



Vet du en saaak?? Jag älskar Tjocken, han är såå fin :D

2012-02-16 @ 18:07:34
URL: http://ponyryttarna.blogg.se/
Postat av: zara

håller helt med dig dom förstår inte hur underbara hästarna är och hur stor personlighet dom har det ända dom dänker på är att hästar är hambörgare eller typ påleg men det är dom inte det helt underbara djur och har man bästemt sig för att göra nogåt med hästarna går det sågot som att göra vad som helst jag tycker att dom som säger att hästar är hambörgare borde pröva att rida så kommer dom nog förstå hur underbara hästar är.

2012-02-20 @ 11:50:55
URL: http://kaninhopparnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0