Känslan av att vara överkörd...

Har dom senaste dagarna kännt mig helt annorlunda. Nerstämd på något sätt, känns som att det är något som saknas. Det känns lixom tomt på något sätt och jag känner lixom ingen glädje i vardagarna. Det blev såklart inte bättre av att ponnyn blev halt heller. Jag har ont i hela kroppen och hela mitt liv är i olika delar. 
Till slut säger nog kroppen ifrån vissa saker och jag tror jag har en sådan period just nu. Jag är trörr hela dagarna även om jag sovit ut ordentligt, är less på allting som jag gör, orkar inte umgås med någon, ingenting känns kul.

Jag vet inte vad det är, har aldrig känt såhär innan. Hela mitt liv känns så utspritt, min bror ligger på sjukhuset, min andra bror bor i vetlanda, min pappa bor i norge och mamma bor med mig här hemma, dessutom bråkar jag med henne 6 dagar i veckan. Det har nog tagit stopp nu, jag orkar inte! Men vad gör man åt saken? Jag har försökt.

I alla fall, jag tänkte sova nu och sova så länge som jag behöver imorgon, äta ordentlig mat så jag orkar och försöka göra något med mitt liv. Ska även packa på kvällen för på fredag åker jag och mamma till göteborg och spenderar helgen där. Hoppas på at jag mår bättre då. För hur utvilad jag  än är just nu så känns det som att jag inte sovit på flera dygn.

Då vet ni läget, varför uppdateringen är som den är och varför jag är som jag är. Ingen text för att få uppmärksamhet, men ni alla vet att allt kan man inte hålla inom sig, och mitt liv är en katastrof just nu så vet inte vem jag ska vända mig till heller. Jag älskar er, mina läsare!

supergammal bild jag tagit..

Kommentarer
Postat av: Elin - En hästblogg med en otrolig sköthäst

Exakt så som du känner dig, kände jag mig på mitt sportlov (förra veckan) haha, helt sjukt! Jag menar, lov ska väl göra en glad? ;O

2012-02-22 @ 23:20:44
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: majja

Här finns jag, precis här, vad som än händer. Jag lovar att lyssna i timmar om de så behövs eller bara ses då du behöver en kram. Jag älskar dig mest <3

2012-02-23 @ 00:28:16
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: Alva

Jag vet exakt hur du känner dig. Jag mår också piss, bråkar med mamma varje dag, Opaline har det bara varit ett stort frågetecken med osv.



Men igår skrev jag med en kille som är min bästavän, och han sa: "Livet är vad du gör med det, inte vad du vill att det ska vara"



Helt plötsligt kände jag mig så glad igen, dom orden betydde verkligen något.



Jag hoppas du mår bättre, stå på dig bara och du kommer fixa det här.



Du är helt azum på att blogga!

Även fast jag inte betyder något eller så, så hoppas jag verkligen att du mår bättre. Livet är tufft men vafan, det fixar du! <3

2012-02-23 @ 13:48:49
URL: http://alvawallberg.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej Carro!



Det hela handlar om att hitta motivation och att försöka vända allt till något positivt.



Jag var jättefjantig en morgon där flera saker gått "emot" mig. Det gick inte som jag ville. Som grädde på moset så kunde jag inte ha de nya skorna jag köpt dagen innan då jag glömde impregnera dem och inte ville riskera att förstöra dem då de är i skinn. Jag höll på att börja gråta. Löjligt? Visst, men när det känns som att allt går emot blir man svag. Jag satte mig ned och när jag var som argast stannade jag upp.



Vad sjutton höll jag på med? Höll på att börja grina för att några småsaker blivit fel och att jag inte kunde ha skorna idag. Vilka problem! Eller inte. Jag började jämföra. Tänk de som faktiskt grät av att det gick emot och det REJÄLT. Tänk de som inte har någon familj, inget hem och är helt ensam. Dom har en anledning att gråta, men jag? Ett par skor. På riktigt? Där försvann klumpen lite.



Det gäller att se saker ur andra perspektiv. Som nu när Chuck är halt. Ta en rejäl städdag och putsa, tvätta och fixa allt super fint. Passa på att njuta med honom, ta mycket bilder och MYS. Ta tillvara på tiden och tänk vad underbart att du har honom i ditt liv. Försök att inte bråka med din mamma även om det tycks omöjligt. Försök att vara positiv och glad, det kommer säkerligen föras över på henne med. ;)



Tror du förstår vart jag vill komma. Tar en mataffär som exempel;

Du har bråttom hem och du ställer dig sist i kön. Den tycks oändligt lång och klockan tickar. Antagligen blir man förbannad och sur, men istället kan man fundera på vad man egentligen KAN göra. Hjälper det att bli arg? Nej. Då kan vi ta de minuterna till att slappna av i stressen och även fundera på om man t.ex. har fått med sig allt. Om inte så skulle inte humöret bli bättre av att man kommer hem och inser att något är glömt. :)



Lägg upp mål vad du VILL göra och vart du vill komma. Se till att sova tillräckligt och äta bra mat och röra på dig mycket. Kan du så passa på att vara ute i solen mitt på dagen. Allting kommer att bli bra, men framtiden kan du inte styra. Men du kan göra det bästa av dagen som är här och nu.



Hoppas att du mår bättre snart och att du försöker se saker ur andra perspektiv. Många kramar :)

2012-02-25 @ 17:18:36
URL: http://hundlif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0