VIP gästblogg av Malou!

Jag valde Malou då jag läst hennes blogg ungefär så länge som den funnits, jag älskar sättet hon skriver på och hennes häst-tänk. Hon rider superbra utan tvekan och har bra hand om sina hästar. Och hon lyckas bra inom sporten vilket gör det roligt att läsa!


Hej på er! Fick en förfrågan av Carro om jag hade lust att gästblogga på hennes blogg medans hon är här nere i vackra Skåne på AW, och det tackar jag inte nej till!
 
För både er och min skull så tänker jag dock hålla detta ganska kortfattat, jag personligen orkar aldrig sitta och läsa igenom låååånga gästbloggsinlägg utan skummar mest igenom det lite snabbt för att få en liten upptattning om personen och sen kanske kikar in på dens blogg om det verkade intressant.
 
Sååå.. Jag heter Malou Kastman, är 18 år gammal och bor utanför Helsingborg i Nordvästra Skåne. Kort om mig så är jag en väldigt livlig. glad person som gillar att vara med vänner, festa, fotografera samt vara i stallet, såklart! (; Jag ska börja mitt sista år på gymnasiet nu till hösten där jag läser Samhälle - Ekonomi, dock har jag inga som hellst planer i att läsa vidare i varken det eller någonting annat över huvud taget, jag tar livet som det kommer!
 
Om vi nu ska gå in på hästdelen så äger jag världens mest underbara c-ponny sedan 6 år tillbaka. Spirit är ett connemara sto född 2001 med MYCKET personlighet, hon är så fruktansvärt rolig att umgås med och gör en alltid på bra humör! När jag köpte henne när hon var 5 år så var hon helt grön, så vi har kämpat tillsammans. Jag har lärt henne och hon har lärt mig, vi har lärt oss tillsammans! Jag har alltså utbildat henne själv och tillsammans har vi tävlat upp till MvsB (110cm) i hoppning. Hon är även TILL SALU.. länk till annonsen
 
Jag är även nybliven storhästägare! Lohrischa är hennes namn och hon är Tysk import, hon kom till Sverige bara någon vecka innan jag köpte henne. Hon är 4 år gammal, född 2008, efter Lohengrin - Lordanos. Det var även Carro som kom på hennes mycket charmiga smeknamn, Bambi! Hon är helt grön i ridningen, kan bara precis grunderna och är hoppad några enstaka gånger under ryttare.
 
Tyvärr har vi haft oturen med oss och hon skadade sig i hagen redan andra dagen när hon kom hem till mig.. Men efter att ha stått i en liten fyrkantig hage med endast grus i och sen komma ut på en fet gräshage så hade jag nog också blivit rätt glad och sprungit omkring och bockat som en galning! Tråkigt är det iallafall men vi hoppas att det går över snart, vi håller på med en utredning på djursjukhuset för att få reda på varför hon haltar, troligtvis är det en sträckning eller liknande, men man vet ju aldrig..
Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar efter er så blir jag glaaaad!
WWW.MALOUKASTMAN.BLOGG.SE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0