Träningen 1 augusti

Vart ska jag börja? De tre första sprången var fina resten efter det gick skit. Att Chuck kan hoppa tvekar jag inte på, men vi har lixom ingen rutin på det hela, vi ser inte ut som ett team och det känns bara åt helvete. Oftast när det går dåligt brukar vi kunna klura ut vad som är felet och då är jag mest sur på mig själv för att jag inte red bättre och kämpade sista minuterna. Men idag funkade ingenting, jag visste verkligen inte alls vad jag skulle göra, och det är sällan aldrig jag hamnar i sisten när jag inte vet vad jag ska göra. Efter försat rundan tänkte jag lite och intalade mig själv att det skulle gå mycket bättre andra rundan. 
Men när det också gick åt helvete så visste jag varken ut eller in. Jag har varit ledsen 1 gång innan när det går dåligt, jag är inte den som ofta blir ledsen då jag bara blir arg men idag grät jag verkligen. Det händer inte ofta.

Vi testade igen, och det blev bättre men inte ens i närheten av bra. Jag kunde inte ens vara nöjd över att det gick lite lite bättre, allting var emot mig idag. Och nu när jag sitter här och försöker skriva ut min ilska har jag helt glömt bort att säga VARFÖR det gick så dåligt. 


Det är inte det att han river eller stannar, okej han stannade några gånger men dewt lägger jag på mig. Men när vi köpte honom kunde han hoppa av flera meter ifrån hindret. Vi ville få honom att vänta och nu när han gör det kryper han istället jättenära inpå hinderna. Och när det ligger på 1.10 kan han inte få ett bra hopp utav det och då blir det nära - stoppar upp - rakt upp i luften - landa. Ni förstår han tar i så sjukt mycket eftersom han verkligen inte vill riva så hoppar han typ 120 nästan stillastående.. Hur jag än lägger honom så trampar han om så han måste hoppa sådär lustigt. Ingenting funkade idag.

Jag kan inte ens dra ett skämt om detta, så ledsen är jag. 

Shit the same tänker ni, men efter så många månaders kämpande med denna ponnyn tycker jag att lite framgång är vi värda, jag orkar inte vissa dagar och just nu vill jag bara ge honom till någon annan. Allting blir så mycket enklare när han taggar på som satan, jag kan sitta där och ha ett jämnt stöd i tygeln och hålla om med benen. Nu blir det mer - gasa-gasa-gasa-skänkla-gasa. 

Ska sluta skriva för inga ord kan ändå beskriva mitt pass idag. Jag ville ha en ponny att kämpa med, here you have! Ge inte upp.
Kolla bara på bilden så fattar ni, hindret ligger på 1.10 men C hoppar ca 120-130.
Och för er som ville se film, tyvärr men den är något jag kommer hålla för mig själv.

Kommentarer
Postat av: Johanna Grant

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men ska du ge bort honom så vet du vem som vill ha honom! ;)
Det är stört vad man tappar suget när allt bara motarbetar en och när man kämpar i flera månader. Bryt ihop och försök komma igen för vi vet att ni kan. Tagga en veckas läger nu för kanonduktiga tränare (förhoppningsvis). Vi gör något bra av detta nu! Kram

2012-08-01 @ 16:52:08
URL: http://johannagrant.se
Postat av: Becca

Var bara tvungen att skriva några ord för vet precis hur det känns. Man kämpar och kämpar men så funkar inget. Men säger som Johanna bryt ihop, det är okej att gråta, vara arg och besviken och så gör man ett nytt försök och kommer igen. När man håller på med hästar är det ju inte bara en själv som ska vara på bra humör och på topp utan man har en till varelse med egen vilja, vilket gör denna sport underbar men även till ett rent helvete ibland. Man får försöka vara possetiv och tro på sig själv. För du kan och Chuck kan, ni kan. Tro på er!

2012-08-01 @ 18:47:59
Postat av: Anonym

Kan du snälla stå över hindret i alla fall!

Svar: nej tyvärr jag kände för att sitta ner så att min ponny måste lida lite extra! kan du snälla stå för vem du är!
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-08-01 @ 19:13:47
Postat av: jennifer

håller helt och hållet med den anonyma om att du iaf kan stå över hindret?

Skojar bara, du är grymt duktig och det är just därför du kommer klura ut hur du ska göra för att chuck ska hoppa av rätt.

Har du testat att kanske sätta ut socker bitar eller något framför hindret så han inte kan hoppa av tidigt? (fast han kanske inte märker att det står något där då? hm..)
Men gör han så på alla hinder eller bara på de högre? :)

Svar: det är oftast bara när det blir högre som han kryper nära :/
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-08-01 @ 20:40:54
URL: http://jennifersandbergg.blogg.se
Postat av: marinaginman.se

de kommer carro! ni kommer bli ett superteam! det tar lite tid ibland bara innan allt är perfekt! var nöjd över era resultat hitills! det har ju gått jättebra på kort tid!

2012-08-01 @ 22:52:21
URL: http://marinaginman.se/
Postat av: Therese Jensen

Du har gjort ett super bra jobb med Chuck så långt som ni redan har kommit! Alla har en off dag och vissa har fler än andra. När du har en motgång så försök påminna dig om allt bra ni har gjort. Nollan i LA tex. Eller att han faktiskt hoppar vattenmattor på första försöket nu! Dock gör han det tveksamt men han gör det! Ni har gjort sååå mycket bra som du måste försöka påminna dig om när ni får en motgång. Jag vet det är svårt men man måste verkligen göra det för annars mår man bara dåligt!

Precis som vi människor kan ha dåliga dagar kan hästarna också ha det så Chuck hade kanske en dålig dag idag och har en bättre dag någon annan gång :)

Och ett tips är att lägg tex en galopp bom framför hindret få han att gå av nära på den så kommer han förhoppningsvis nära på hindret och då är det lättare för han att inte få dem "helikopterhoppen". Kanske ni redan har provat, vet jag ju inte :)

Blev en lång kommentar men ville bara säga att tänk på allt bra ni har gjort istället!! :D

Svar: Gud vad jag blir glad, det går inte att beskriva hur det känns att någon skriver detta till mig. En anledning till att man vill kämpa ännu lite till, ta det där extra steget!Tusen tack :')
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-08-02 @ 00:17:11
Postat av: Linda Berggren

Gud vilken grym ponny du har! Chuck är en av dom finaste jag har sätt!! vilken teknik, och utstrålningen! Nu har ni blivit en av mina favorit ekipage! :D

2012-08-04 @ 20:36:09
URL: http://brekifrapvera.blogg.se
Postat av: Wilma

Du måste misslyckas några gånger innan du kan lyckas! Right? Ibland har man många djupa dalar i framgången men du vet ju att man måste kämpa för att komma någonstans, så ni har ju inte stannat föralltid!

Han kanske är trött? Eller bara hade en dålig dag? Värmen? Träningsverk? Jag vet inte men det är nog en dålig dag och en massa missförstånd!
Kram

2012-08-06 @ 18:53:16
URL: http://blockna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0