Tappad sko - ingen ridning

Idag när jag kom till stallet märkte jag att Chucken hade dragit av sig en sko, han skoddes förra veckan på måndagen så han måste verkligen dragit av sig den.. Hade inte varit hela världen om han var en så kallad "normal" häst att sko, men nu är han inte det och det är faktiskt HELA världen när han tappar en sko.
Men vad har jag för val, han var varm i hoven och lite i benet antagligen för att han har haft ont utav det. 

Så fick borsta och mysa istället, och hoppas på att Martin kan slänga på en ny sko imorgon.
Han skulle ut till KBF och sko en annan häst imorgon så kanske får bli på klubben istället, men droga honom får vi nog göra ändå. Jag som hade tänkt hoppa med gruppen imorgon när vi skulle hoppa titthinder, blä!

Ska sluta klaga, ska uppdatera lite om en sak jag älskar ikväll, utrustning (A). 
NU väntar duschen, sen sängen. PUSS
image description

Enda positiva denna kvällen var att Oskar frågade om vi kunde gå på JB tsm, så nu är allt checkat. Bara biljetterna kvar! :'D

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag vet ngn som kan hjälpa dig med chucks "problem" med skoningen, han heter Janne Kalma och brukar komma till sjöslätte ngn gång då och då, och hjälpa oss med våra problem, han hjälpte mig med ex: duschning, och lite små danser, han hjälpte Louise med Elvis och lastningen. Sen hjälte han mig med jasse, som vägrade gå först och sånt där, backade ner i diket och vägrade gå över broar. Sen sist han var här så hade coffee stegrat när hon skoddes så vi frågade vadvi skulle göra och då sa han att man kunde knyta upp ett ben och så låter man hästen avreagera sig och lär sig till slut att det går toppen att stå på tre ben. MAN SKA DOCK ALDRIG GÖRA DETTA UTAN EN PROFFESIONELL ! man kan säga att han är typ en "häst viskare" helt sjukt hur duktig han är! Jag kan ju höra av mig nästa gång han kommer om du vill? :) (jag har dock ingen blogg längre så skulle uppskatta om du svarade i ett inlägg ;) hihi

2012-04-25 @ 20:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0