Hästarna genom åren.

Fick en liten fråga om hur många ponnyer jag haft , om chuck va min första osv. Så troligtvis en läsare som inte varit med så länge.
Så jag drar en liten kortis om lite olika hästar som jag ridit osv.

Först har vi nog alla små, Sigge, Hällippa, Pontus osv. Men det var en så kort period så det skiter vi i.

Efter det så blev jag skötare på en b-ponny vid namn Dixie Dee. "Dixie"
Hon har nog alltid varit lite udda, lite sådär finurlig och hittade ofta på oväntade saker och bus.
I slutet var hon lite av en tjurig ponny som inte så många gillade så vid 18 år fick hon gå i pension och står nu i ett stall i nybro hos en barnfamilj som rider mycket ute i skogen på henne.
Jag hoppade henne på några klubbhoppningar och sådär.


Rhona känner nog många till. Det var min första delfoderponny. Att vara delfoder betydde att man red en gång extra i veckan på den, fick mycket förtur på den och fick ha den lite som sin egen ibland. 
Henne var jag delfoder på i ett halvår och under den tiden hann vi tävla mycket dressyr. Både klubbens dressyrtävlingar och även lokala och så var vi med i klubbens allsvenska lag i dressyr. Hoppade även henne på klubbhoppningarna hemma. Det är den ridskoleponnyn som jag gillar allra mest och rider henne ganksa ofta nu med. Och tävlar henne på klubbtävlingar osv.


Gold Dust "Dusty" Var ju min allra första egna ponny. Vi bestämde oss att köpa en ponny då jag ville ut och tävla och hoppa och klättre i klasserna. Och även om vi har den möjligheten med ridskolan ponnyer så är det inte riktigt samma grej. Jag ville hoppa, högre. Så vi köpte Dusty.
En ponny som jag älskar väldigt mycket. Men en ponny som jag inte passade tillsammans med.
Vi hann ha honom i 3 månader och hann starta en klubbhoppning , en mini-ld som motsvarar 70 cm.
Vi gick felfritt, men som jag sa, vi klickade inte och han är nu tillbaka hos dom gamla ägarna.
Detta är nog även den ponnyn som lämnat störst avtryck i mitt hjärta.


Chancy aka "Luggen" var en låneponny som jag hade under en ganska kort period. Vi fick låna henne ett tag för att gamla ägaren skulle få plats med Dusty. Vi hade henne nog i 2 månader tror jag.
Detta är en riktigt charmig ponny, som jag aldrig kommer glömma. Man kan inte annat än att älska henne.
Vi tävlade upp till och med LC felfritt. Men hann inte så mycket mer då vi inte hade henne alls länge.
Hon står nu på en ridskola långt härifrån. Den ponnyn måste jag bara träffa igen. SÖTE.

Chuck som jag har nu då.
Har inte så mycket att skriva. Han har varit i min ägo i 2 dagar nu. 
Han är en 7 årig valack på 148 cm. Tävlad upp till och med LA. Imp tysklad.
Det är han ni kommer att få läsa om varje dag från och med nu :)


Kommentarer
Postat av: Linnéa

sv: vill oskcå träffa dig nuu!!! :D :D <3

2011-09-12 @ 21:22:10
URL: http://hastochponnyryttare.blogg.se/
Postat av: Sara Carlsson

sv: det är lugnt! :)

Javisst, skickar dom nu

2011-09-12 @ 21:33:21
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: Daniela

Men du äger fortfarande Dusty va?:)

2011-09-12 @ 22:28:43
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är han slutmätt? :)

2011-09-13 @ 13:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0