Chuck - dagens ridpass

Var och hämtade sadeln på cheval idag och testade den på honom, la på den bara och den låg inte alls bra. Testade lite olika sadlar av andra i stallet och kollade mest hur dom låg osv.
Den som låg bäst var Saras sadel till Soccan. Den var inte hundra men den funkade för ett ridpass i alla fall så jag fick låna den och rida i idag :) Jättesnällt!
Red ute i paddocken idag och han skötte sig jättebra för att vara första gången där ute och på måndagar brukar det vara småbarnsgrupper som gärna springer runt lite osv. Men han brydde sig knappt så det var super!

Jobbade lite mer idag. Och det blev mest att få honom ställa och börja åt det hållet jag ville och flytta för skänkelt istället för mot. Han är ingen dressyrstjärna och jag ska inte försöka pressa honom dit heller, men att lyssna för skänkel är ett måste ;)
Han är säkert inte så van vid mig ännu :)
Skrittade av i skogen.

Inga bilder eller liknande från idag. Så blir en annan.
Ponnyn asso, den e fin!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

sv: Han är verkligen helt underbart söt! Jag bara måste komma till dig och kolla på honom under något lov. Och vi MÅSTE ses :) <3

2011-09-12 @ 21:10:45
URL: http://hastochponnyryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0