Nya skor ? två av fyra

Ja rubriken är väldigt sant.
Nu på morgonen skulle Chucken skos, och vad vi hört hade det inte varit några problem.

Men för Martin (hovslagaren) så var det faktiskt endel problem. Han fick efter ett litet tag faktiskt ta framhovarna, men bakhovarna var ju lika gärna bara att ge upp. Jag var inte med men mamma sa det till mig.
Så han har fått 2 nya skor, varan två gamla sitter kvar.

Jag vet inte om det är för att det är en ny hovslagare, men jag hoppas verkligen att det kommer lösa sig tillslut. Känns lagom roligt att behöva ha med sig lugnande varje gång han ska skos, haha. Jag är också så himla fundersam över varför han gör som han gör. Samma sak vid böjprovet, samma sak vid skoning, samma sak när Cina masserade och skulle stretcha benen.
Han gör det aldrig när man kratsar hovarna, eller ska lyfta på benen annars. Han har gjort det en gång när jag satte på bandage men då fick jag ändå lyfta hoven till slut.. ?
Jag har aldrig själv testat att stretcha men jag skulle inte tro att han gör något.

Antingen har han ett dåligt minne av något, det kanske är medfött eller så har han ont. Men den sistnämnda punkten känns det inte som då han gick igenom besiktningen utan anmärkan och allting känns bra. Veterinären där sa även att det bara va dumheter fårn Chucks sida.
Jag vet inte om det är något man borde kolla upp mer? Vissa säger att det bara är dumheter fårn hans sida.
Han gör aldrig något elakt, sparkar aldrig, trycker inte in en i väggen eller liknande, han bara hoppar ur greppet och vägrar lyfta på benet.
Någon som varit med om detta?

Martin kommer tillbaka på torsdag eller fredag med lugnande så han kan ta bakhovarna också.
Som sagt, hoppas det blir bättre!

Har sovmorgon till halv 12 så är hemmaa och chillar. Ska fixa mig nu , sen drar jag ^^

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Men hur gick det vid besiktningen då? Eller alltså lyckades dom böja bakbenen ordentligt då? :)

2011-10-11 @ 15:10:10
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0