Chuck - dagens ridpass

Tog fram två hinder med 16 meter emellan. Inte högre än 60 cm. 
Red fram ett tag, han var spänd och tittig på allt. Vägrade gå på ena långsidan och lite knasig.
Flyttade honom längs den sidan tills han gick där. Han slappnade aldrig riktigt av men han gick där iaf och det var huvudsaken. Sedan tog jag galopp på volterna i olika varv.
Började skutta fram på volt på hinderna, alltså tog jag bara det ena och sen vände och när han gjorde det bra så bytte jag varv och gjorde samma sak åt andra varvet. 
Sedan kom jag i höger varv på båda två och han var riktigt riktigt fin. Lydig och väntade på hindret och jag behövde inte hålla i honom så mycket.
Sen bytte jag till vänster varv och då blev han något helt annat. Sprang på sidan mot hindret, sköt iväg så det kändes som att jag skulle flyga bakåt och shit herregud. 
Jag stannade precis innan hindret innan han flög iväg och kom sedan igen. Och precis några meter innan jag skulles vänga så började han springa på sidan och sen drog han iväg. Och jag försökte verkligen hålla i honom men det gick bara inte :o
Sen när jag tog i honom lite lite till så stannade han och började hoppa på stället och visste inte vad han skulle göra. Och när vi hade kämpat med det ett bra tag så gav jag mig. Så jag red på lite framåt innan och lät han komma i ett snabbt tempo utan att han skulle "sticka" iväg.

Bättre lycka nästa gång!

repris bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0