Chuck - dagens ridpass

Red lektion idag som jag sa tidigare. Vi red ganska mycket självstädigt men fick även hjälp. 
I början av passet var han inte alls med på noterna, gick och spände sig och sammarbetade inte alls. Istället för att börja bråka med honom så red jag på som ingenting, ställde honom i hörnen och vänbtade in honom. Red fram honom till bettet i ett lugnt tempo. 
Och sen började han bli riktigt fin. Tina tyckte att jag skulle gå upp ett snäpp genom att börja ta mer kontakt med honom. Innan när jag ridit för henne har det mer varit långa tyglar och låt han söka sig neråt. Men nu har det utvecklats så pass snabbt att jag kan börja korta tyglarna direkt och inte låta dom glappa riktigt så mycket som vi tränade på innan.
Men i alla fall, han var fin både i traven och galoppen och jobbade verkligen genom hela kroppen. Han var lite spänd i ena sidan av paddocken så där fick jag nöta lite volter och inneskänkel så han slappnade av mer. Men han var riktigt fin och ville typ aldrig sluta rida ^^ haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0