Chuck - dagens ridpass

Tog in han i ridhuset först och hade framme en vattenmatta. Det var inga större problem att gå fram till den (ca en meter ifrån). Men sen fick jag stå en stund tills han vågade komma närmare. Efter en liten stund så kuna han hoppa över den. När jag ställde mig på andra sidan och höll i grimskaftet och smackade ;)
Men sen ville jag att han skulle gå på den istället för att flyga över. Vilket tog lite tid för honom att fatta.
I alla fall, efter ca 15 minuters jobb så kunde han gå in på kortsidan av den, det stod ingenting på sidorna utan han löd mig ;). Och så kunde han stanna där och stå där! HUR DUKTIG SOM HELST!! Såklart fick han mamma beröm och godis. :D:D

Sen red jag it en sväng i skogen innan det blev mörkt! Skrittade ett varv på slingan och sedan ett varv i trav där jag stod upp i lättsits hela tiden ^^ haha. Sen ett halvt varv galopp/ halva trav sen skritt ett varv.
Hade glappande tyglar hela tiden och han behövde inte jobba ett skrutt :D

Kommentarer
Postat av: Therese

Åhh va duktig han va!!!:)

Duktig polle ;)

2011-11-01 @ 21:50:36
URL: http://theresefabienne.blogg.se/
Postat av: Becka

sjuktfin blogg! :D

2011-11-01 @ 22:14:19
URL: http://beckasponny.blogg.se/
Postat av: sara söderberg

Hej Carro Jag ville bara säga att jag älskar din blogg <33 :)



Kram sara :D

2011-11-04 @ 22:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0