Veredus senskydd

Senskydd Olympic från Veredus
Jag måste skriva lite vad jag tycker om benskydd.
Det finns ju vanliga benskydd för 200 kr på t.ex hööks som funkar jättebra.
Sen finns det märkesskydd som är "utformade" på samma sätt som t.ex hööks benskydd bara att dom är dyrare. endel kanske kostar runt 500-600 och det kan jag tycka är okej. Men inte mer absolut.
Sen finns det ju märkesskydd som även ska ha en fuktion, t.ex veredus skydden på bilden.
Dom kostar ca 1000 eller uppåt. Och jag vet inte om jag skulle vilja lägga så mycket på ett par skydd. Även om texten om dom låter himla bra.

Är det någon som har tänkt på det när dom ridit med dom? Känns det bättre, verkar hästen må bättre av dom? Sitter dom bättre m.m?

För vissa kankse köper dom för att dom är snygga och det förstår jag. För dom är galet snygga.

Nu vill jag ha massor av åsikter :D

Kommentarer
Postat av: Maia

ja har veredus och dom e super bra, helt värt pengarna! :) fin blogg btw

2011-07-14 @ 13:05:36
URL: http://maiahl.blogg.se/
Postat av: Lena S

håller helt med dig!

2011-07-14 @ 14:32:59
URL: http://horsestyle.blogg.se/
Postat av: Natalie

Jag har skydden på bilden, skydd i 300:- klassen o allt där mellan. Visst har dom något bättre passform och kanske håller lite bättre men priset är lite i överkant. Snygga är dom men jag känner INGEN skillnad i ridningen eller när jag hoppar. Möjligen att min ena ponny sparkar lite mer med veredus på inne i stallet, på gången. Gillar knäppningen på dom. MYCKET enkla att knäppa på :)

2011-07-14 @ 15:00:51
URL: http://hoppryttare.wordpress.com
Postat av: Tora. :)

Fin blogg :)

Vet du hur man ändrar storleken på inläggen så att man kan ha större bilder och texten följer med ända ut till kanterna? svara gärna i ett inlägg. :)

2011-07-14 @ 15:25:32
Postat av: Siri

Hej!

Jag vet inte om det kanske bara är på min dator.. men det kommer upp någon liten ruta varje gång man går in på din blogg där det står att jag måste ha användarnamn och lösenord och så står det någon blogg "mailinsko.blogg.se". Men man kan kryssa ner rutan och kolla på bloggen ändå bara att bloggen bli jätte seg :o

Tänkte att det kanske är bra att veta, bra blogg och fina bilder!

//Siri :)

2011-07-14 @ 16:51:10
Postat av: Estrid

jag har både bak och fram och det finns både plus och minus med dem. Plus är väll att de är snygga och att själva passformen är bra. Minus är priset och att resåren bara kan ställas in i just de tre hårdheterna som finns. Så trots att själva passformen är bra e det inte alla hästar som kan dem för att de antingen blir för lösa eller för hårda. :)



De passade min förra ponny men på min nya (båda är D-ponnys) är det för hårda i resåren. Känns lite synd eftersom att det var dyra och jag bara haft de som tävlingsskydd i typ ett halvår..



Hade jag intge haft ett par, och de passade på min häst hade faktiskt inte viljat ha dem. Det finns så mycket andra skydd som är snygga till ett lägre pris som är bättre anpassade. :)

2011-07-14 @ 16:56:50
URL: http://ejls.blogg.se/
Postat av: Malou Kastman

Jag har veredus-benskydd, dock inte de på bilden utan jag har carbon gel (de som ser i princip likadana ut fast de har gelé i skalet). Jag känner ingen skillad när jag rider med dessa eller med vanliga skydd, jag köpte mest dom för att de är så snygga, hehe!(hittade dem begagnat i toppskick för vrakpris, säger man nej då eller? absolut inte! :D)Det jag tycker är mest praktiskt är väl knäppena, de går snabbt att ta av och på och passar de flesta hästar! :) dock skulle jag nog inte köpt ett par nya då det hade gått för nästan 3000:-..

2011-07-14 @ 17:21:14
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: carina

det siri skrev,det är samma sak för mig :) om du ville veta.

2011-07-14 @ 17:57:45
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/
Postat av: ylva

sv: det är så att han har börjat slå i nu de senaste dagarna bara... jag vet inte riktigt varför, skritten är helt okej övertramp med några cm iaf, men han har inte gjort så innan... ;)

2011-07-14 @ 18:23:33
URL: http://ylvaaek.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag har ett par Veredus Olympic skydd. Kanske inte sådär superdupernöjd med dom för i vintras sprack skalen på en av framskydden så vi fick byta.



Men annars är dom ju galet snygga och sitter väldigt bra på hästen!



Men ja, min häst slår ju väldigt mot benen också;)

2011-07-14 @ 20:07:12
URL: http://teamlersater.blogg.se/
Postat av: nelly

jag har två par framskydd i veredus och ett par bakskydd , kan säga att dom är grymma , hästen blir inte settig under dom , supersnygga , billiga & otrolig passform , har storlek s på min c ponny maxad och m på min välidgt väldigt grova irländska d ponny :) och s på bakskydden som passar båda :) mkt mkt nöjd !

2011-07-14 @ 20:50:25
URL: http://ccchipper.blogg.se/
Postat av: Jakob Ahlquist

Har 2 par sånna och jag är grymt nöjd, har haft billiga från hööks innan och även fast båda är senskydd och utformade på samma vis är veredus bättre, de sitter bättre, håller bättre, lättare att ta på/av och så är dem snyggare ;) Dock sjukt dyra.. Framskydden är jättebra men bakskydden är inte lika bra tycker jag, young jump skydden släpper in jättemycket smuts av någon konstig anledning och de vanliga bakskydden sitter ganska dåligt och mina hästar håller på och sparkar och går lustigt när dem haft sånna på sig. Men framskydden är iaf grymt bra och värda pengarna enligt mig :)

2011-07-15 @ 00:29:38
URL: http://collbaz.blogg.se/
Postat av: Therese Jensen

Det finns ju den billiga modellen Olympic, dem tror jag inte gör så stor skillnad. Men däremor Carbon Gel, dem skyddar vid landningar och hoppar man högre klasser så borde man ha bra skydd och dessa skydden ska skydda mot slitningar i benen. Visst det sliter ju ändå men det kanske är värt att lägga 1400-1500 på skydd om det nu kan göra det lite bättre :).



Jag har endast haft framskydden och dem tyckte jag var toppen! :D

2011-07-15 @ 14:27:34
URL: http://livetenligttherese.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0