Ponny nr 1 och 2

Nu tänkte jag skriva lite snabbt om ponnyerna jag provridit, när jag ändå har tid.

Igår kollade vi alltså på *******. Det var en supermysig och snäll kille. Han ver verkligen en ponny att lita på. I dressyren var han supermysig och jag fastnade lite smått för honom då. Han var väldigt skolad för sin ålder och var käsnlig , och ja precis som jag vill ha det.
I hoppningen var han också superdupersnäll. Hoppade allt och taxade in själv. Och jag gillade honom, men jag saknade den där fart och fläng känslan, den där ponnyn som verkligen suger tag i hindret. 
Men jag tyckte om honom mycket. Dock höll han inte koll på alla benen och så. En riktigt trevlig kille.

Idag var vi och kollade på *****. Vi visste inte mycket alls om honom när vi åkte dit, var en ren chansning.
Först red ägaren och jag kan säga att han va ett krutpaket. Jag ville upp på honom direkt.
Han lyssnade jättebra på hjälperna, kunde grunderna i dressyren men inga skolor. Han hade hela tiden det där trycket i galoppen och även traven. En såndär adrenalin kick lixom.
Han hoppade som en gud, tände till och verkligen sög tag i hinderna. Fanns bara över i princip. Och hade mycket luft i sprången. Precis den typen av häst som jag vill ha.

MER SÄGER JAG INTE :D:D

Kommentarer
Postat av: Linda

haha min ponny heter också chuck;)

2011-07-25 @ 21:22:12
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Frida

Hejsan, vi skulle åka och prova chuck. Vet du att det inte går och hoppa vattenmattor med honom? Det är typ omöjligt! Så det är typ kört när det är vatten matta med på tävlingar ;) Vilket det är på typ alla tävlingar :)

2011-07-26 @ 11:17:03
URL: http://friidablomqvist.blogg.se/
Postat av: Sofia

Killen på Wiebo? ;)

2011-07-31 @ 02:27:59
URL: http://sofialovee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0