C 31 juli

Idag red jag i paddocken, tog insiativet även om man sjönk en hel del.
Jobbade först med att få henne runt och börjbar, gjorde mycket serpentiner och volter m.m. Idag kändes det även som att min sits var lite bättre, men den såg säkert likadan ut då jag inte såg någon film x)
I alla fall var hon himla fin bitvis och protesterade bitvis.
Men efter att hon stretat emot endel så gick det super.
Sen ville jag även testa att knyta fasst stigbyglarna i sadelgjorde för mina skänklar är en katastrof. Och hur lustigt det än kände så hjälpte det, SJUKT MYCKET!
När jag sitter ner eller ja rider lätt eller vad som så "flärpar" mina ben, asso att dom inte håller om hela tiden, men när jag knöt fasst stigbyglarna så satt dom där, och jag behövde inte skänkla eller något alls, eftersom dom alltid var där och ramade om henne och hade ett bra stöd.
Störst skillnad blev det i galoppen. Så bra galoppe som hon hade då har hon nog aldrig haft. Så jag tror jag ska rida med det någon gång ibland för omväxlingens skull. Såklart är ju målet att kunna rida så utan att knyta fasst dom, ;) men vi börjar såhär!

gullig bild. bjuder på mitt face ;) haha.
majja har fotat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0