Helt sjukt!

Jag kan inte röra mig, jjag var nere och åt frukost och allt var bra, Började hosta och märkte att jag hade väldigt ont i ena sidan av magen varje gång jag hostade. Har haft det innan förra veckan typ men det gick över. Så jag tänkte att det var den där förbaskade muskeln som jag sträckt igen. Alla vet hur det känns när man bara MÅSTE hosta så jag hostade till en gång till och vips så trillar jag ihop på golvet. Jag blev livrädd och kände direkt hur ont jag hade i sidan. Försökte resa mig men det var verkligen omöjligt för det gjorde så sjuuuuukt ont. Jag kan inte förklara hur ont jag har. 
Kan även tillägga att jag dessvärre är ensam hemma vilket gjorde att jag inte kunde ropa på mamma eller pappa. Så jag låg kvar en stund.

Skulle resa mig igen och även då var det helt omöjligt. Eller inte omöjligt men det gjorde så jävla ont att tårarna baraforsade ut och jag kudne knappt andas. Så tog i och reste mig upp på några hundradelar och FYF*N va ont det gjorde. Går som sagt inte att förklara med ord. Behöver inte säga hur mycket jag grät.. Gick långsamt upp i trappan med ett antal pauser och in på mitt rum sen skulle jag lägga mig i min säng. Jag märkte hur ont det gjorde så fort jag försökte sätta mig ner så istället tog jag ett djupt andetag och nästan slängde mig i sängen. Och då försvann smärtan. Men så skulle jag ta tag i en kudde och då kom det tillbaka. Ringde mamma som är på öland och hon skulle komma hem. Hon försökte väll att inte skrämma upp mig men i värsta fall kan det varit ett revben som är av. Är det de så vet jag inte vad jag gör.. Jag ligger nu i sängen men datorn i knät. Har 3 kuddar under huvudet som jag kämpade med att få dit. Jag gråter floder och lider verkligen. Det gör så sjukt ont att jag inte vet vad jag ska ta mig till.. Hoppas mamma kommer snart!

Hela området som är inringat har jag SKITONT på..

Kommentarer
Postat av: majja

Men usch!! :o:o stackare! :( Det gör djävulskt ont att bryta revben, speciellt när man andas och ska hosta! :/

2011-12-10 @ 11:55:43
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: majja

sv: Brutit två, sprickor i tre xD Gör så jäääävla ont xD

2011-12-10 @ 12:11:43
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: majja

sv: När jag bröt hade jag oerhört ont och jag hade precis som du, jag kunde knappt andas, hostade jag började jag nästan gråta för de gjorde så ont och spände jag mig minsta lilla i kroppen eller tog för djupa andetag högg de till. Jag hade nästan samma sak när jag hade sprickor så det finns en chans att de är brutet eller att du har spricka i de! :/

2011-12-10 @ 12:32:22
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: elina

när jag hade hostat i två veckor, fick jag också sådär djävulskt ont. och det visade sig vara en bristning i revbensmuskulaturen. det kan tydligen göra lika ont som att bryta ett revben...

2011-12-10 @ 14:41:14
Postat av: Sara- Hamreryttarna

Usch :( Det är ju lätt att man kan hosta sönder revben när man har sådan pass kraftig hosta, hoppas du blir bättre! :)

2011-12-10 @ 19:39:58
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0