Tidsfördriv


Vad heter hästen? Chancy  
Tycker du att den ska heta något annat? Haha, jag gillar inte att säga Chancy till henne, men det är väll ändå hon lixom, antar jag ^^

Vad kallar du hästen? Luggen ( av mig och några fler)
Vad kallar andra hästen? Luggen, Chancy

Hur gammal är den? 12 år
Vilket år/månad/dag föddes den? 1999
Vilken färg har den? Rödskimmel
Har den några tecken? Stjärna i pannan
Hur hög i mankhöjden? 144 cm.
Är det ett sto/valack/hingst? Sto
Vad är det för ras? Okänd 

Har du tävlat den i hoppning?Ja
Vilka klasser/hur högt? LD, LC

Är den tävlad i dressyr? Skulle tro det, men inte med mig, (på ridskola kanske)

Vilka klasser? -
Är den tävlad fälttävlan? Vet inte
Vilka klasser? -
Är den tävlad i trav? vet inte, tror inte det
Är den tävlad i galopp? som över
Är den tävlad i något annat? som över
Har den tävlat in några pengar? nej, är väll inte lagligt på ponny? ;)
Hur mycket? -
Har hästen championatspoäng? nej
Hur högt har du hoppat med den? 1.15

Är hästen bra på dressyr? hon kan bli riktigt fin i traven, galoppen kan vi stryka över. Men det beror på vad man ser är bra?

Hur är den i skritten? Ganska normal ;) haha lite seg
Hur är den i traven? Pigg och framåt
Hur är den i galoppen? Oftast fyrtaktig eller trav/galopp
Kan den skänkelvikningar? Ja
Kan den öppna/sluta? Jag tror det, eller i alla fall en början av det ^^
Kan den galoppombyten? Haha, ja. Men inte speciellt rena xp
Är hästen pigg? Lagom
Är hästen trög? Kan bli i skritten x) men annars inte
Är hästen stark? Nej, eller asso hon vill oftast framåt men inte jättestark.
Är hästen het? nej
Bockar den? haha, händer x)
Har du bockat med den? Ja
Stegrar den? Nej
Har du stegrat med den? nej

 

Sparkar den bakut? Haha, det händer ja!
Har du sparkat bakut med den? ja , eller skulle mer säga att hon gör det med mig xd
Skenar den ofta med dig/andra? Nej 
Har du skenat på den? nej
Är den tittig? Nej
Har du badat tillsammans med den? Ja
Har ni hoppat tillsammans? ja
Har ni galopperat på en äng tillsammans? Nej

 

Hoppar hästen bra? Helt okidoki. Bäst när det blir högre ;)
Gillar den att hoppa? Ja, eller vad jag kan se iaf

Har den bra hoppteknik? helt OK
Hur högt brukar du hoppa med den? allt emellan 50 till 1.10 ungefär ^^
Hur ofta hoppar du den? Typ en gång i veckan
Hur är den när den rids ut? Rider ut i skogen mest, snäll men hon hatar myggor
Tycker den att det är kul? Haha, i traven och galoppen, men inte skritten , då kommer alla myggor^^
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? piggare ute
Står hästen i box? ja, eller just nu i hage dygnet runt men annars i box
Går hästen på lösdrift? Nej
Hur mycket och vad äter hästen? just nu hö och havre + mineraler 
Går den i hagen varje dag? Ja
I en stor eller liten hage? Det beror på hur man ser det, men en lagom mittimellan sådär :P
Hur länge går den ute per dag? dygnet runt, förutom när den rids.
Gillar den att vara ute i hagen? Ja, om det inte regnar eller så :P
Har den vindskydd i hagen? Nej

Hur ofta rids hästen? ca 6 dagar i veckan
Är det en svår eller lätt riden häst? Inte superlätt, men ingen supersvår heller.
Vem äger hästen? odensbacken
Är hästen snäll i stallet? Ja, haha förutom att hon skulle älska att rymma xd
Kan hästen stå lös i stallet? nepp
Måste hästen vara uppbunden? ja eller box
Är hästen lättlastad? Ja
Är den snäll att klippa? har aldrig testat

Vad har den för sadel/sadlar? hos mig har hon en jacson santa cruz

Vad har den för benskyd/benlindor just nu? ett par svarta hööks benskydd eller lindor eller inget alls
Vad har den för bett just nu? Tredelat
Vad har den för täcken just nu? inget
Tror du att hästen gillar dig? Tror inte hon hatar mig ^^
Har du märkt något som tyder på att den gillar dig? om folk går i stallgången brukar hon lotsas se sur ut, men inte när jag kommer x) eller om någon kommer med godis xd haha
Gillar du hästen? Ja
Nämn en sak som är - med hästen: hennes galopp
Nämn en sak som är + med hästen: Hennes positiva inställning till allt, hennes livsglädje och hennes personlighet

Har ni många minnen tillsammans? Nja.. sådär
Nämn det bästa: tävlingsdebuten
Har du någon gång sagt "jag älskar dig" till hästen? nej


Kommentarer
Postat av: Karin

Kul lista! Hoppas det var okej att jag lånade den till min blogg :)

2011-08-05 @ 18:06:44
URL: http://galoppi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0