3 timmar -.-

Jag fick leda i 3 timmar.. Mina ben typ dog så red barbacka idag :)
Ska be om lite bilder från Vernesa någon dag , för jag vet att hon fotade :)

Hon var lite stark och hård i början, gick varken att böja eller forma.
Hon bara gick som en liten pinne. Men efter lite bråk så gav hon sig (a)
Hon hade mycket energi hela tiden och vilade samtidigt på steget och var ganska underbar efter ett tag :D Hittade på lite olika roliga övningar som jag inte vet om dom ens är bra eller dåliga, men hon blev riktigt mjuk och fin så det borde hjälpa :D Övade mycket på halter och att försöka hålla nosen nere i alla övergånger, och tillslut gick det :)
Mina konstiga övningar :)

Jag va på en volt och gjorde om volten till en 8a. Först tog jag det i trav, Travade i undertempo och gjorde halt varje gång jag kom till mitten :)  sen ut i andra varvet :) Sen gick jag upp lite i tempo till arbetstrav :)
När jag kände att hon var fin och formade för innerskänkeln och svängde för ytter så började jag jobba samma sak i ganska samlad galopp :) Volterna var ju ganska små så hon fick jobba mycket ;)
och i slutet var hon duperfin :)
Nöjd med dagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0