Svar del 4

  • Från Sofia:
    Vad tycker du är dyrt för ex. schabrak och träns och sånt? För jag såg att du hade köpt nya stövlar, och OJ! Dom var riktigt dyra! :P
    Oj, jadu.. alltså det beror helt på vad det är man ska köpa och vilket märke det är, alltså kvalité. Men jag skulle nog aldrig köpa ett schabrak för över 600 kr. Vill jag ha ett som kostar så mycket kanske jag istället kollar efter det begagnat. Ja alltså det finns gränser såklart, men sen ger jag gärna lite mer för bättre saker.
    Stövlarna fick jag till ett mycket bra pris, alltså inte fullpris!


    Hur högt har du hoppat som högst, och vad hette hästen? :)
    130cm och Chuck

    Hur gammal var du när du fick din första häst, och hur gammal är du nu? :)
    Jag var 14, eller kanske ska säga 15? Vi köpte min första häst 14 dagar innan jag fyllde 15. Och nu är jag 16 år.

  • Från Evelina:
    Lite frågor till underbara dig!:)
    1. Hur hög är Chuck?
    Han är 148cm

    2. Hur lång är du?
    166,5cm

    3. Vilken skola går du på?
    Södra Skolan

    4. Har du syskon?
    Två bröder

    5. Hur långt har du till stallet?
    Ca 5-10 minuter med cykel

    6. Vad är bäst med Chuck?
    Att han är så positiv till allting och hans sinne för hoppning, och typ allt med honom ;)

    7. Vad fick dig att köpa Chuck och att provrida han från första början?
    Från första början skulle vi aldrig åkt och kollat på honom, men min mamma ville att jag skulle kolla på så många som möjligt bara för att jämföra och känna lite mer exakt att "wow denna hästen vill jag ha". Så när jag och mamma skulle till pappa i norge så tänkte vi att vi kunde prova någon häst påvägen dit och Chuck var lämplig.
    Sen så var jag fast, helt fast verkligen. Fastnade speciellt för känslan i hoppningen, han drog som satan mot hindrerna och fick inte stopp på honom efter.. haha. Mamma visade min tränare filmen och hon sa bara en sak, KÖP! 
    Så så gick det till, väldigt förkortat!


    8.Vad är ditt mål med Chuck innan du säljer han?
    SM/MsvA

    9. Hur är hna att rida?
    Tack för mina frågor! ÄLSKAR din blogg och Chuck. Lycka till!!
    Han är väldigt positiv till arbete, han vill oftast göra mer. Samtidigt som han kanske inte gör mer än vad han behöver - i dressyren. I dressyren kan han vara lite segstartad, då han antagligen tycker det är skittråkigt. Är han på sånt humör så hittar han gärna spöken lite överallt.
    I hoppningen är han pigg, han lyssnar jättebra nu men tänder verkligen till. Han letar hinder och är rädd om sig. Hoppar allt med marginal emellan, förutom vattenmatta som han tycker är en väldigt onödig uppfinning. Jag vet inte mer vad jag ska säga, BÄST? ;)
    TACK :D

  • Från Malin:
    * Hur många hästar har du haft?
    2 st egna

    * Vad har du för djur?
    En häst

    * Har du några syskon?
    Ja, två storebröder

  • Från Julia Gustavsson:
    Hej Carro!
    Har du någon förebild, inte bara i ridningen utan till vardags?
    Mina största förebilder inom ridningen är Rolf-Göran Bengtsson och Isabella Nilsson, annars är det väl typ Selena Gomez eller någon, försöker se upp till mig själv..

    Var handlar du mest vardagskläder, är du klädesintresserad eller bryr dig inte så mycket?
    Affärerna som finns i Kalmar, GinaTricot, BikBok, H&M, MQ, Vila osv.. Köper där det finns snygga kläder ungefär. Nja, eller jag bryr mig om vad jag sätter på mig, men är ingen person som gillar att snacka kläder och gå på stan i timmar..

    Vilket är ditt favoritställe som inte är typ i sängen eller i stallet typ, haha!
    Åh, sängen är ju min himmel typ.. Men jag älskar våran sommarstuga, älskar att vara där själv med familjen och bara VA.

    Har du sparat Chucks annonstest och isåfall kan du lägga upp den?
    Annonstest? Jag antar att du menar annonsen? Här är den:


    Tror att det är fler som har frågat detta med vad är dina mål med Chuck? Hur lång tid kommer det ta för er att nå dem, tror DU?
    Ja det är ett par, men jag vill som sagt tävla MsvA och om jag lyckas kvala till SM så är det vårat hösta mål. Jag tror att vi skulle kunna kvala nästa år, annars året efter det. Det beror på hur redo JAG är. Och så får ingenting komma emellan för då är det nog kört. Dessutom har jag ingen stor koll på hur man kvalar till SM just nu så måste läsa in mig på det. Om någon vet så skriv gärna :D

    Tack för en riktigt bra blogg. Innehåller allt som den ska. Bieber, hästar och vardag, det gillar vi! :)
    Tack själv, för att du läser! :D

  • Från Lovisa:
    om du fick välja en häst/ponny i hela världen vem skulle det vara då ,om du inte fick välja chuck?
    ps. as grym blogg!!! älskar den :D
    Jag skulle lätt välja Totilas, hade faktiskt inte valt en hopphäst då min dröm alltid varit att rida en grym dressyrhäst. Och innan(2-3 år sen) ville jag bli dressyrproffs.. Så Totilas. TACK :D

  • Från Irma:
    Om Chuck var en människa hur skulle han vara då och typ vad hade han jobbat med?
    Jag måste bara säga att jag älskar din blogg och din häst! :D
    Han hade varit väldigt snäll och omtänksam. Och så skulle han vara en sportfåne, skulle säkert spela fotboll och varit grym på det. Han skulle vara snygg såklart(A).. Vet inte vad han skulle jobba med, inte på kontor i alla fall, utan något man rör sig mycket på.. 

  • Från Moa:
    * Vilken tid på dagen brukar du åka ut till Chuck
    Jag brukar åka ut till honom direkt efter skolan.

    * Vad är Chucks bästa o sämsta egenskaper?
    Bästa är allt typ, hans positiva inställning till allt. Sämsta är att han rullar sig i hagen VARJE dag..

    * vad ser du på frågan att rida ut själv?
    Jag tycker inte att man ska rida ut själv vare sig man är över 18 eller inte. Det kan hända saker även om man är äldre. Ska man bara rida i skogen eller på ett fält nära stallet så tycker jag att man kan vara själv så länge någon vet vart man är. Men vid uteritt tycker jag att man ska vara fler.

    * när kommer du sälja Chuck?
    När jag inte får rida ponny längre

    * vad är ditt favorit hästmärke?
    Världens bästa blogg med världens bästa par!
    JW och kingsland

  • Från Esther:
    Vad är det högsta du och Chuck har hoppat tillsammans?
    130 cm

    vad är den högsta klassen du har tävlat?
    LB

    hur gammal är du?
    16

    Vad gillar du mest? hoppning eller dressyr?
    Super fin blogg!!! :D
    Hoppning, men dressyr är sjuukt roligt om man har en dressyrhäst. TACK :D

  • Från Ebba:
    1.När du var på castingen med din förra ponny till ponnyakuten , var du lite rädd då när du red för det hördes lite så på din röst ? :)
    Hmm.. alltså rädd var jag inte. Men jag blev så förvånad när han stack eftersom han aldrig stucit så när jag suttit upp. Och så höll jag andan när han sprang, haha vet inte varför? Och på det så var jag reda nervös då det var kameror överallt och jag visste inte alls vad jag skulle säga så blev skakig på rösten och anfådd ja. Men jag var aldrig rädd faktiskt.

    2. Hur högt har du hoppade som högst ? (med vilken häst/ponny som helst)
    130 cm med Chuck

    // Ebba - http://ponneyrs.blogg.se/ din blogg är awesome och ja älskar din ponnys hoppteknik <3
    TACK :D

  • Från Evelyn:
    1. Varför sålde du Dusty?
    För att till slut blev det för mycket, jag blev rädd, klarade inte av det :/

    2. Vart har du köpt den rosa tröjan som du har på 2 bilder i heatern?
    På Stadium

SÅ, det var alla frågor, hoppas ni är nöjda med svaren och är det något ni inte fattar/undrar över, släng in en kommentar så svarar jag så fort jag har tid!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Bara så du vet så ska du vara glad att han rullar sig varje dag. Det visar på en trygg och harmonisk häst! :)

Och sen skrev du att dressyr bara är roligt på en dressyrhäst. Vad är det som avgör om hästen är en dressyrhäst eller inte enligt dig?

2012-05-16 @ 07:38:51
Postat av: Vendela

Hej! Vilken fin ponny du har;) jag tror att din ponny och min förra ponny kommer från samma ställe från början. Dessutom så var hon också importerad från Tyskland. Vet du stammen på din häst? De kanske är släkt så det skulle vara kul att veta;)

2012-05-16 @ 09:29:04
URL: http://teamnyrk.blogg.se/
Postat av: felicia - fotokobran

var med och bestäm! :)

skulle vara jättesnällt om du ville lägga din åsikt! :)

http://fotokobran.se/2012/may/vad-onskar-ni-1.html#comment

2012-05-16 @ 23:12:28
URL: http://fotokobran.se
Postat av: Johanna

åhh är det han! skulle åkt och proridit han innan jag köpte min andra han är verkligen en super fin ponny!

2012-05-17 @ 10:06:10
URL: http://ponnydynamit.blogg.se/
Postat av: Filippa

Du måste ha tre felfria La innan du får hoppa MSVB ju, och sen två msvB tror jag till att kvala MSVA och sen två eller tre felfria MSVA för att kunna hoppa SM :)

2012-05-17 @ 14:16:53
URL: http://Ponnyfreaket.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0