Hej jag heter Carro..

.. och jag har suttit uppe halva natten och gjort klart mitt bildprojekt som ska redovisas imorgon. Jag är nöjd så det känns bra, mindra bra känns det att gå upp vid halv 7 imorgon och klockan är snart 1. Men ibland är man bra dum och väntar till sista kvällen och då får man banne mig faktiskt skylla sig själv.
Förutom att jag vaknade på fel humör idag och varit lite småsur hela dagen, började nästan gråta på Chuck idag när han blev rädd för tunnorna i hörnen, andra sekunden var jag rosenrasande på honom och kände för att dra en rapp i röven på honom. (Lugna!! jag gjorde det inte!)

Kommer hem och inser att jag inte gjort klart uppgiften så börjar med den och blir småsur på mamma som slängt mina simfötter som jag hade behövt till spexfotot imorgon. Får skuldkänslor över att bloggen inte hållts igång så bra och nu såhär mitt i natten får jag en kommentar på ett GAMMALT inlägg, min första träning för mats som lyder såhär:
Ta bort martingalen!! Den är för kort o stör honom massor det syns på hans språngkurva! Han tillåts inte sträcka på halsen o ser ut att få ett ryck av den i landnigen... Kan va därför du åker fram själv i landningen...

Jag börjar gråta som fasen och blir helt till mig, sen när sist hände det att jag tog åt mig av något så här idiotiskt? Satt precis och grät i typ 10 minuter över denna lilla kommentaren innan jag insåg att det inte är så.. x)
Min martingal/förbygel är alldeles för stor och hänger både under benen, i tyglarna och på bogarna så jag borde göra flera hål.. Jag vet ju bäst själv. Det är inte mitt fel att han hoppar som satan och jag får en skjuts i röven varje gång jag ska ner, inte mitt fel att han inte tar mer eftergift, jag menar han hoppar likadant i löshoppningen med huvudet lite ihopkrullat. haha, inte mitt fel att vissa inte vågar stå för sina åsikter och tror att dom kan allt och är bäst!

Nu lite efter skrattar jag åt mig själv som började gråta för det.. omg PINSAMT!

Nu ska jag sova och hoppas att jag vaknar på rätt sida imorgon, jag vet ju bäst om mig och min häst och hade den stört så mycket hade han nog aldrig hoppat 1.20 med den och Mats hade nog nämnt något. Ska inte lägga mer tid på det nu, jag har en viktig sak att göra. SOVA!!

GODNATT! :*
bjuder på en sekundfärsk bild.. haha

Kommentarer
Postat av: sara

Hej. Du gör ju så fina bloggdesigner och jag undrar om du gör eller säljer bloggdesigner? :)

2012-05-29 @ 14:29:07
URL: http://saraelsa.webblogg.se/
Postat av: sara

sv: okej! då skulle jag gärna vilja köpa en hel design :D

2012-05-29 @ 14:47:57
URL: http://saraelsa.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Men du! Det var ju du själv som frågade dina läsare om det.... Jag svarade med min teori o då skriver du ett inlägg om det o skriver att jag tror jag vet bäst o inte står för vem jag är??? Även om jag skriver mitt namn så säger det ju dig inget... Det var visst väldigt känsligt det jag skrev... Om jag säger så här då! EN anledning till att en häst hoppar som din är för att den försvarar sig INNAN den får ett ryck i munnen! För att den har fått det ett par gånger o då kommer dom på hur dom ska komma undan... O en annan sak! Om nu din martingal hänger för mycket mellan benen enligt dig, varför kortar du den inte?? Du vet väl om att hästen kan fastna med ett ben i språnget o då slutar det väldigt illa i landningen... Men det visste säkert du redan som vet allt!!! Be inte om åsikter om du inte kan ta det sen!!

2012-06-01 @ 13:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0