Chuck - dagens ridpass

Tänkte dra fram lite bommar idag men insåg snabbt att jag aldrig skulle hinna det så då övergick jag till ett vanligt dressyrpass utan bommar. 
Men när jag kom ut i paddocken låg det bommar där redan så varför inte använda dom?

Han var framme med nosen och låg från början men lite loj så fick snurra igång honom innan det blev lite tryck i grejerna. Dessutom var avstånden mellan travbommarna lite för långt för Chuck så fick öka på ganksa rejält innan så att det gick bra. Men det var faktiskt lite bra att göra så mycket tempoväxlingar utan att han ska börja gå i otakt.
Galoppen var fin den med, han har lite svårt för samlad galopp men i lite övertempo går han skitfint.

Bra dag med andra ord.

Får bli en random bild på mig och en ridskoleponny på udden - Ghost Buster
BEHÖVER NYA BILDER NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0