Chuck - dagens ridpass

Himmel och pannkaka! Snacka om en humörväxlande ponny jag har. För 4 dagar sedan var han pain in the ass och idag var han sjukt fin. Han var pigg och framåt, riktigt pigg, kunde knappt skritta. Och för er som sett honom eller ridit honom vet att det är inte ofta han är pigg av sig självt när det kommer till dressyren. Eftersom han hela tiden ville framåt så var det jättenkelt för mig att bara hålla en stadig kontakt med bettet och han trampade även på jättebra med bak. Han riktigt satte under bakbenen och jobbade på. Kunde öka och minska ganska rejält. Ökningarna blev lite halvt om halvt men minskningarna blev grymma. Med den energin han hade idag så gick typ allt.
Red dessutom på det nya raka bettet och han verkade verkligen trivas superbra på det - plus att han verkade nästan gilla att det småregnade lite hela tiden.

Resten av tiden i stallet knoppade jag honom. Funderade på vad jag skulle göra(knoppar eller inte), det som slitits ner av manen har börjat växa ganksa bra nu och det ser helt lustigt ut som ni kan se på t.ex denna bilden: 


Så jag testade att faktiskt knoppa "stubben" och det gick. Blev verkligen inte vackert men bättre än utsläppt! Så nu ska jag ha knoppar varje tävling tills den växt ut lite mer.
Dåliga iphone bilder - men jag måste erkänna att jag blev förvånad över att det ens gick :o


Kommentarer
Postat av: sara

sv: den var SJUKT snygg! så headern och färgen blev perfekt! :D

2012-06-08 @ 21:02:11
URL: http://saraelsa.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Varför har han stubb?

2012-06-08 @ 22:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0