VIP gästblogg av Hanna!

Hanna valde jag för att jag tycker hon verkar vara en helgo tjej och hon har en superfin ponny som hon gör ett toppenjobb med! 


Hej alla Carros bloggläsare! Fick ett meddelande från henne om jag var sugen på att gästblogga vilket jag såklart är ;) Så tänkte köra en liten presentation om mig, min ponny och blogg.
 
 
Jag heter då Hanna Sjöman och bloggar på www.hannasjomans.blogg.se och gjort i någon månad eller två lite till och från. Jag bor i en liten håla kallad Diö som ligger någon mil utanför Älmhult och till hösten ska jag börja gymnasiet där jag ska gå Samhälle beteénde då jag inte har någon aning om vad jag vill bli, förutom rik ;) Tycker om att vara i stallet, vänner, fotografera och pilla i photoshop. När jag var 5år började jag på ridskola och det har hållt i sig tills nu, fick min första foderponny när jag var 11 och min andra när jag var 14 men våren 2011 bestämde vi oss för att köpa en yngre ponny. Så den 14 April 2011 kom denna godingen hem till mig..
 
 
La Paz - en liten d-ponny vallack på 142. När jag fick hem honom för lite mer än ett år sedan hade han gått olika championat med både hopp- och gångartsdiplom men inte tävlar "på riktigt". Men efter en hel del träning och slit har vi kommit dit vi är idag, från 0 tills flera felfria LB rundor. Att rida, ja La Paz är väldigt speciell.. Man kan inte åka med man måste verkligen rida samtidigt som han kan bli stark. Han har väldigt mycket personlighet och attityd så det är inte alltid så lätt ;) Men han ställer alltid upp till 110% när han litar på sin ryttare.
 
Så på min blogg han ni följa våran resa från inget till vårat mål ungponny SM 2013. Har satt upp ett högt mål för att ha något att kämpa för och sträva efter. Satsa högt så kommer du en bit på vägen :) "Reach for the stars, even if you miss you’ll land in the clouds"
 
Så hoppas vi ses på min egna blogg www.hannasjomans.blogg.se framöver där ni kan läsa mer om oss och gå in och ställa frågor om ni undrar något! -och Carro hoppas du får en riktigt grym vecka på AW, är lagom avundsjuk ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0