På väg hem till mig

Dyón träns working collection - 1099:-
Hade bestämt mig för ett difference och hade mejlat på ett och det som var kvar var väll bara att säga jag tar det. Men så tog jag reda på lite mer om det och ångrade jag mig i sista stund. Tränset gör ingen större skillnad på hästar som rids på vanligt tränsbett, det är först när man börjar änvända bett så som pelham, pessoa osv som det gör mest skillnad. Såklart gör det skillnad även på VISSA när dom har vanligt bett, men inte alla. Alltså finns det ingen garanti att det blir bra sådär helt plötsligt. 
Dessutom något som inte alla vet är att trycket läggs på tungan istället, och kan ibland vara därför vissa känner att hästen tar bättre stöd i munnen. Hästen tar alltså inte alltid stödet själv utan ibland tycker tränset så att det känns så i handen. Svårt att försklara men det var detta jag fick höra. Sant eller inte kan jag inte säga men efter allt det känner jag att jag hellre lägger pengarna på ett annat träns. Jag skulle fortfarande gärna testa difference tänset men för att vara på den säkra sidan väljer jag working collection.


Sen till det ska jag köpa ett par dyóntyglar gummi - 369:-
(dom får jag beställa hem efter lägret)
Gillar inte gummityglar sådär jättemycket, men jag vill ha ett par rein-bows och dom fastnar tydligen endast på gummityglar..
Jag hade gärna lagt penagrna på något annat, men hade jag lagt pengarna på annat hade jag sagt tvärtom, så nu är det gjort i alla fall. (Y)
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har reinbows, och jag har dom både på flätade och vanliga stopptyglar. Det finns ingen garanti att de sitter fast på gummityglar, de måste vara tillräckligt tjocka och breda för att de ska fastna. Jag skulle satsa på ett på stopptyglar där stoppen sitter extra tätt istället :)

2012-08-04 @ 14:05:04
Postat av: Isabella Ljunggren

rein bows fastnar INTE på gummityglar! utan då glider dom bara mer och mer. ett par vävribbstyglar med stroppar på funkar bäst enligt mig :)

2012-08-05 @ 12:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0