Marina gästbloggar

FETT coolt inlägg, detta var verkligen inget svårt val. Så fort jag läste första raderna visste jag att det skulle publiceras på min blogg. Vilken attityd tjejen har, shit hon kommer komma långt. Jag valde alltså detta inlägget för att det sa verkligen PANG om det när jag läste det, feeling över det hela!


Hej alla Carolines läsare ! För det första vill jag bara säga att det känns sjukt mäktigt att få gästblogga på Carolines grymma blogg. Den är ju så sjukt bra, elle hur !? Kommentera nu då. Gälla fall, jag heter Marina och är en 12-årig ridtjej som är ruskigt målmedveten och har mycket självförtroende. Jag är en tjej som siktar mot sina mål och sätter ner foten mot onödiga haters som bara spottar skit. Plain & Simple. Vi kan börja med vart jag befinner mig i världen. Borås = sveriges regnigaste stad. Föddes där och bor kvar där. Elle .. ne. Jag börjar om. Det blev rörigt.
 
Hi, my name is Marina and I´m 12 years old. I´m a rider and dancer. I´m from Amerika and Croatia. I´m a fighter !
Nu kommer ni få läsa om en målmedveten, självsäker, ambitiös och social tjej som aldrig slutar tro. Jag heter som sagt Marina och är född -00 i Sverige fast kommer från Amerika och Kroatien. Är född i Borås, Sveriges regnigaste stad. Bor fortfarande kvar här i Borås då. Mamma är från Amerika/Kroatien och pappa är från Kroatien. Så är inte svensk. Jag har en storebrorsa, Henrik som är 17 år och väldigt jobbig fast jag älskar honom jättemycket ! :) Min familj betyder allt för mig, utan dom inget mig. Sådeså. Dom är alltid bakom mig och söttar mig i ALLA lägen.

Som jag skrev innan, jag rider. Ridsporten har alltid intresserat mig. Jag började rida för ungefär 5 år sedan på Borås Ridhus där jag fortfarande rider nu. Nu går jag i en specialgrupp där man får lära sig mer om hoppning/dressyr osv än dom vanliga grupperna, har hoppat 1.10 och tävlar i hoppning. När jag började rida ville jag alltid vara i stallet, varje dag och varje minut. Från den första sekunden jag satte mig upp på en häst för första gången sa någon i mig att det var det här jag skulle satsa på ! Tyckte det var så kul med att rida så jag skaffade mig min första "sköthäst". Den ponnyn heter Pinter och han är fortfarande min sköthäst. En valack som har vilja av stål, vill jobba och vill klara av saker. Brukar tävla han nu som sagt. Så han passar mig perfekt, som hand i en handske. I nuläget så har jag honom fortfarande som "sköthäst" och jag älskar honom sjukt mycket. Hästar & ridsport är det jag lever för, mitt stora mål som jag en dag jag ska klara av är att vinna ponny SM.

För inte sålänge sedan åkte jag till "Sjöstjärnans Ridläger" som ligger långt ute på landet i Ulricehamn. Det ridläger var verkligen värt pengarna !! Fick hästen Fever som jag hade önskat, en söt valack som alltid ville ryttaren det bästa. Fever var/är lite osäker när det gäller hoppning, vissa läger brukar han inte gå över ens en bom som ligger på marken. När jag skulle hoppa honom så hoppade vi 1.10. Va JÄ'TTENÖJD efter den hopplektionen, vilket framsteg VI gjorde där. Jag äskar honom också, min kille.

Har även planer att hyra en annan ponny från Sjöstjärnans Ridläger som heter Selim nästa år för att hon är uthyrd detta året. Ett sto som är PIGG och har vilja. Perfekt. Vill ju så gärna hyra Fever men han är uthyrd :( Aja, men står i kö att hyra Selim. Har planer att tävla med den ponnyn Selim, I want to be on the top & show how good I really am !

Annat som intresserar mig är foto, dans och musik som är sjukt viktigt i mitt liv. Lyssnar på musik varje dag, då det inspirerar mig mycket. Musik är som en extra drivkraft. Jag har dansat i 8 år så det är rätt så mycket, började när jag var liten att dansa och just nu dansar jag mest till pop låtar. Som jag sa musik är mitt liv. Älskar att dansa till olika låtar, brukar alltid sätta på högsta volymen och dansa. Fotografering älskar jag. Fotograferar med en vanlig Canon digitalkamera men lyckas ofta få bilderna bra. Just nu önskar jag mig en bra systemkamera för jag älskar att fotografera och uttrycka mig genom en bild. Tycker det är hur kreativt som helst.

Om du börjar följa min blogg så märker du säkert snart att jag skriver om lite olika saker.  Allt från musik, hästar, outfits/kläder till deepshit inlägg. Åsiktsinlägg och feelings då. Se hur jag utvecklas och bloggen blir större, i nuläget har jag nästan 200 besökare och ligger bland dom 20 bästa bloggare som blogger med bloggplatsen. That´s kind of weird. 

Annars är jag en vanlig tjej med 200 + följare efter mig. Jag har byggt upp min blogg från ingenting till vad den är idag. Helt själv. Jag får idolbilder/idolvideos, peppkommentarer, pm, sms och massa meddelanden på Kik varje dag. Jag har inte ens bloggat i ett år och jag har kommit såhär långt. That´s also kind of weird. Jag lever min dröm helt enkelt och jag hoppas att denna bloggen du just klickade in på bara blir större, större och större. Så om du lämnar ett spår efter dig blir det sedan statestik som visas för mig, ett klick av dig gör min blogg större. Så tack till alla ni som läser min blogg, ni betyder mer om vad ni tror !!

Häng med mig på min resa till toppen. Ingen idé att du försöker trampa ner mig med hat kommentarer om du inte gillar mig, det funkar inte så sry. Då kastar JAG skiten tillbaka. Stampar tillbaka när onödiga haters kommer för nära mig. Plain & Simple.
meagaiin.bloggplatsen.se - I´m a fighter. Just so you know.

 Nu tycker jag att ni ska kommentera och sprida Carolines grymmaste blogg som 17:on. Caroline kommer komma långt. Det VET jag. Hon kommer vinna hela SM-skiten och det VET jag. Mycket jag vet .. hmm. Men kan beskriva hennes blogg med tre enkla ord men som betyder grym, grymmare, grymmast !

Tack Caroline för att jag fick gästblogga, du är grym !!


Kommentarer
Postat av: Emma<3

Tuff brud verkar du vara. Dock lite Nellie Berntsson över det hela ;)

2012-08-11 @ 16:25:15
URL: http://EmmaSannie.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag måste bara smita in och kommentera att din blogg är otroligt fin!

2012-08-11 @ 20:21:37
URL: http://www.narkeryttarna.blogg.se
Postat av: Marina - Ryttare

Fick seriöst en chock när jag såg att det var MITT namn som stod. TACK !!!

2012-08-11 @ 21:55:00
URL: http://meagaiin.bloggplatsen.se
Postat av: snapback australia

I would like to express my affection for your kind-heartedness giving support to those people that absolutely need help with the question. Your real dedication to getting the message all over became pretty useful and have always permitted individuals much like me to get to their pursuits. This helpful hints and tips denotes much to me and somewhat more to my fellow workers. Thanks a lot; from each one of us.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0