Rhona dagens ridpass

Idag hade jag Rhona på ridlektionen igen, som förra veckan.
Vi hade lite självständig ridning typ hela lektionen förutom ca 5 minuter då man var och en fick rida på en volt runt tina (ridlärare) och blev filmad, då sa hon lite vad man skulle göra osv.

Så passet var fokuserat på sin sits, man skulle försöka tänka på dom dåliga sidorna när man blev filmad så att man gjorde dom bra. Och det gick faktiskt bra, i helhet gick hela passet super. 
Rhona var grymt fin och jag kunde korta henne kort kort, och länge henne lång och låg. 
Mot slutet blev hon en aning seg och blev lite off. Hon var nog en aning trött. LYssnade inte riktigt på skönkeln, men istället för att bråka den sista kvarten så travade jag av henne på lite halvlånga tyglar och sedan skrittade jag av i skogen.

Kortade henne i galoppen, och så länge det höll var hon superfin verkligen. Sen är det inte riktigt hennes grej att korta den så man får ha en jävla massa ben. haha. Men jag tror att med lite övning kan hon säkert. Dock är det ju svårt när man inte rider henne en gång i veckan som jag gjorde innan ^^
Saknar det faktiskt, nu när det börjar gå framåt för oss. Asso bra när jag rider henne. :D


Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Men det finns väl inget som säger att du inte kan fortsätta rida henne? Det är ju inte "slut" bara för att du skaffar ponny :)

2011-08-25 @ 12:21:59
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: Li

Har du möjligtvis lust att göra en outfit till mig och min foderponny? :D



Jag har svart sadel & träns samt svart på min utrustning + falsterbo tretorn stövlarna så det vore roligt med en outfit som går i guld men samtidigt inte är tråkig :D

Hon är "lysande" brun och därför tycker jag bl.a inte att hon passar i rött (jag har testat ;)).



Här är två länkar till olika inlägg där du kan se hennes färg :)

http://linester.blogg.se/2011/august/utkast-aug-19-2011.html#comment

http://linester.blogg.se/2011/august/utkast-aug-24-2011.html#comment

2011-08-25 @ 21:31:46
URL: http://linester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0