Chuck - dagens ridpass

Red i rishuset i pausen idag, det var bara jag och en till så det var skönt! måndagar t.ex är hemska verkligen, har tagit det som vilodag då det verkligen inte går att rida typ. 
Kommer ni ihåg att jag skulle köpt ett nytt bett som inte fanns inne, hade gärna velat testa det imorgon och Sara var snäll och lånade ut sitt till mig, det var lite stort men funkade. så red med kimblewick på honom. Tänkte mest testa hur han funkade på det och om han lyssnade mer på mig, har inte tänkt rida med det i dressyren egentligen.
I början kändes han lite tveksam på det, ryckte till lite hit och dit, men när jag började jobba lite mer släppte det och han verkade trivas riktigt bra. Det har ju en hävstångsefftekt men han rullade inte in nosen mer än han gör på vanligt bett, sökte nästan kontakten mer på detta än de andra. Får se hur han reagerar vid hoppning sen.
Annars var han helt okej fin emellanåt och såklart kollade han en hel del i hörnen -.- 

Måste även säga att 45 minuters pauser är hopplösa :O han hinner inte ens komma upp i flås eller bli minsta lilla trött efter den stunden :/ han behöver ridas minst 1 timme och på det fram och avksrittning.

Kommentarer
Postat av: My

Precis hittat hit och måste säga att din design är sjukt snygg! vem har gjort den? Trvlig blogg och super fin ponny!! =) /M

2012-01-17 @ 22:27:03
URL: http://ourworldtogether.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej, jag såg i din förra blogg att du skrivit om alla ponnyer du varit och provridit, bl.a var det en fux som hette Pompe Do om du fortfarande kommer ihåg :)

Jag ville bara säga att det är faktiskt är så att jag har honom nu eftersom ägaren pluggar utomlands och de fortfarande inte fått sålt honom! Tänkte det kunde vara kul för dig att veta det om du fortfarande ville veta lite vart han tog vägen och så :)

2012-01-17 @ 22:59:27
Postat av: Josse

Att skritta fram o av ute förlänger ju lite iaf:-)

2012-01-18 @ 05:54:53
URL: http://josephinesandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0