Svar del 1

  • Från Anna(frågan var inte på frågestunden men passade på att svara på den här då hon inte hade varken mejl eller blogg..)
    Fin ponnyy!! 
    Aja har du vartboch tävlat i vingåker någon gång? 
    Och kommer du till guldsporrarnani sommar?:) 
    Först och främst tack! Nej det har jag inte och ska jag vara ärlig vet jag inte vart klubben ligger. Kommer inte dit i sommar.

  • Från Alwa - stallviggeby:
    Vad hände med Dusty efter ponnyakuten?
    Stort fan av dig, ponnyn & bloggen! :)
    Dusty var och är en väldigt speciell ponny som ni förstårså till slut fixade jag det inte. Jag orkade inte med det längre, jag kan aldrig beskriva känslan.. Det funkade bara inte så vi sålde honom till försäljningsstallet där han stod innan. Dom har kvar honom och kommer ha det så länge dottern rider ponny.
    TACK!


  • Från Malou Kastman: 
    Var tror du att du och Chuck kommer att vara om ett år?
    Jag tror och hoppas att vi ligger och tävlar på LA-MSVB och kanske är kvalade till MSVA. Ett år är ändå ganska långt. Detta är så länge ingenting kommer emellan.

    I vilken butik handlar du helst hästgrejer?
    Jag skiter ärligt talat i vilket butik det är. Kollar efter den som har billigast saker, om jag ska köpa ett märkesschabrak t.ex kollar jag på dom som har det billigast.

    Om du får välja, vilken är din favorit bland: a-ponny, b-ponny, c-ponny och häst? Du får gå på vad du vill, utseende, personlighet, kapacitet osv.
    A-ponny: Vet INGA a-ponnyer så får bli den übersöta ponnyn Knut i stallet.

    b-ponny: Dixie Dee, en ponny som stod på ridskolan innan, världens bästa underbaraste ponny. Hon fångade verkligen mitt hjärta!

    c-ponny: c-ponny: har ingen koll på så många c-ponnyer heller men en som jag alltid gillar att kolla på och så är en ponny som står i nybro om jag inte har fel. Winnetou heter den

    Häst: Jag skulle faktiskt inte valt en hopphäst, utan ja hade lätt tagit Totilas.. ;)

    Om du fick 10.000 kr att fritt spendera på hästgrejer, vad skulle du köpa?
    Oj, jag skulle defenitivt köpt ett dyon the differens träns. Sedan en GPA hjälm och det är typ det pengarna räcker till. Eller en dressyrsadel..

    Vilken grej skulle du absolut inte klara dig utan i stallet? (förutom chuck, haha!) 
    Något väldigt logistk, träns typ..?

    Har du någon gång skadat dig i samband med ridning? (ex. en otrevlig avramling eller liknande) 
    Nej och det är jag glad över! :)

    Vilket är ditt favoritmärke inom ridsporten? :)
    Jag gillar John Whitaker då det mesta är ganska bra kvalité och inget superdyrt pris. Men Kingsland börjar ta sig, dock vääldigt dyrt ibland, tyvärr.

  • Från Emelie:
    Hur är det med dusty nu? håller ni kontakt med dom som tog tbx Honom? Kram
    Det är bra, vad jag har hört. Vi har knappt någon kontakt, skrivit till dom någon gång och jag tror dom läser min blogg. Skulle faktiskt velat veta mer men allting går inte..

  • Från Stina:
    Favorit häst bloggare?
    Hmm.. Måste nog bliLinn Strelin eller Johanna Grant.

    Hur fixar du inför tävling?
    Jag skulle kunna fixa ett lite mer ingående inlägg om det snart men kan dra lite snabbt nu.
    Om det behövs så badar jag hästen, ibland bara det värsta på benen osv. Klipper till kronranden och hovskägget och manen och "skägget" om det behövs också. 
    Borstar hästen och knoppar om det ska göras. 
    Sadel, träns och martingal smörjs av, beskydden rengörs. Det mesta packas ner så att det bara är att lägga in in bilen dagen efter.

  • Från Anonym:
    Vem är den ponnyn som är fin som brukar va med på tävlingar du är på;)?
    Jag förstår inte frågan, jag tävlar emot väldigt många och olika varje gång.

  • Från Anonym:
    Använder du smink?
    Ja vissa dagar, när jag inte är för trött för att sminka mig. Dock inte speciellt mycket.

    Hur gammal var du när du började blogga?
    Jag var 13 när jag startade denna bloggen.

    Vem är din bästa vän?
    Jag vet inte, har så otroligt många underbara vänner ingen av dom är bäst lixom. Jag älskar alla!

    Hur tycker du mats är som tränare?
    Jag älskar att träna för Mats. Jag tycker att han ser väldigt lätt vad som är problemet VARFÖR det gick som det gick och förklarar väldigt bra. Tycker han ä superbra!

  • Från Elin:
    Hur ser ditt favoritschabrak ut?:D
    Av mina egna är det nog det vita med röd kant. Älskar det och Chuck är riktigt snygg i det. Annars skulle det väl vara ett Anna Scarpati, ungefär likadant. Vitt med röd Kant och vit, guldig och röd passpoal.


    Hur många benskydd har du till Chuck?:)
    3 par runt om. Alltså 3 st framskydd med matchande bakskydd till varje par. Sen har jag ett par till framskydd som han hade i hagen innan.

Kommentarer
Postat av: Hannah S.

sv: Jaha,då fattar jag :)



haha :D

2012-05-13 @ 10:34:14
URL: http://klequi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0