Skryta? Eller inte?

Jag har tänkt på detta länge, men aldrig skrivit eller sagt något så nu säger jag det.
Jag känner inte att det är många av mina läsare som inte gillar mig, och dom som gör det verkar vara väldigt mogna och inte skriva det i alla fall för jag får bara, BARA snälla kommentarer. Och det är såklart så jag vill ha det, så tänkte bara ta upp en sak.

Jag har läst på många bloggar, verkligen många(!!) att dom stör sig på folk som skryter. Folk som hela tiden säger att deras hästar är bäst, att dom är bäst osv. Det är något JAG själv inte stör mig på, för jag vet mycket väl hur galen man kan vara i sin häst. Det lixom pirrar i kroppen varje gång man ser den, älskar att pussa på dens mule och i ens egna värld är den verkligen bäst. Alla ni som rider känner nog igen er, det behöver inte vara eran egna häst, för även om det är en ridskolehäst eller en medryttarponny som ni älskar så är det ju DEN hästen som är bäst - i DINA ögon. Visst har jag rätt?

Varför jag tar upp detta är för att jag senaste tiden känt mig väldigt "SKRYTIG", men jag är verkligen inte sån. Alla mina vänner - IRL vänner kan nog intyga det. Innan jag säger någonting måste jag alltid försäkra mig om att dom inte tycker att jag skryter. Ibland har jag svårt att visa bilder på honom som jag är nöjd över för jag tror att jag skryter. Så jag är verkligen inte en person som gillar att stå i centrum och att alla ska kolla på mig. Jag är inte sån.

MEN, senaste tiden har jag blivit så glad av Chuck, han har gått som en klocka, leverat resultat efter resultat, ställt upp för mig och varit en riktig kung. Varje gång jag skriver något om det här på bloggen tänker jag alltid till innan jag publicerar, kommer folk tycka att jag skryter?
Grejen är den att bara för att jag SKRIVER att han är en kung och är bäst så betyder inte det att han är bättre än alla andra d-ponnyer i sverige. Att jag senaste tiden insett vilken kapacitet han har, det har också fått mig att inte vilja prata om honom då det känns som att jag skryter. Men kapaciteten kom som ett brev på posten - gratis.

Även om jag hade haft en ponny som inte hoppade mer än 90 cm så hade jag sagt att han var bäst i alla fall och att han hoppade grymt. För det är det man säger om sina hästar, har man en dressyrhäst säger man jäklar vilken gång h*n har, även om h*n kanske inte har det. Jag tror att alla tycker att just SIN EGNA häst är den bästa.

Det jag ville komma till är, jag hoppas inte ni tycker jag är skrytig om jag skriver att han är bäst eller att han har kapacitet, för era hästar är EXAKT lika bra, i ERA ögon.
Jag brukar inte vara osäker, men ville försäkra mig om att ni fortfarande är på min sida, säg till mig om det blir för mycket!! Eller tycker ni att man får säga att sin häst är bäst? 

Tell me, vad tycker ni!
han har varit bäst, ända sedan dagen på bilden och sen han föddes..

Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

Jag håller helt med dig! Självklart blir man supernöjd när ens ponny levererar och skriver saker som egentligen inte är sant förutom i ens egna ögon. Det är som nu efter denna helgen, jag skrev "världens bästa ponny!", för det var hon verkligen, i MINA ögon!, men det är hon ju inte egentligen, hon har ju inga stora meriter, hon har varken gått SM eller EM, vi var inte ens placerade utan vi fick ju bara en felfri ritt i LA, det finns ju huuuur många c-ponnyer som helst som är mycket bättre än henne, men inte just då, inte i mina ögon.



Jag tycker inte att du ska vara rädd för att verka skrytig med att lägga upp bilder, var stolt istället och visa för alla vilken underbart fin och duktig ponny du har!!

2012-05-07 @ 16:50:26
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: ida carlsbogård

håller med dig till 100%! :D

2012-05-07 @ 17:38:08
URL: http://classicalpony.blogg.se/
Postat av: Alice

Jag håller med! Mina två hästar är verkligen bäst, iallafall i mina ögon och jag kan också skriva sånt på min blogg eftersom jag tycker det! Jag vill iheller inte verka skrytig. är med på din sida helt klat!

2012-05-07 @ 17:50:35
URL: http://poonnyteamet.blogg.se/
Postat av: Stina

jag gillar inte skryt om hur bra man är själv och att man kan allt och så. men när/om man skryter om sin häst så är det helt okej! jag tycker till och med om det, jag tycker att det visar uppskattning. Att man uppskattar sin häst och det är ju det som är viktigast?

grym blogg! :D

2012-05-07 @ 20:04:22
Postat av: Stina Björklund

Du har så rätt! Jag skriver också världens bästa osv och "småskryter" men det e ju skitbra tkr jag? :) Precis som Stina säger så visar man ju uppskattning!

2012-05-07 @ 21:27:10
URL: http://sstinabjorklund.devote.se
Postat av: Linnéa

Har inte kommenterat här förut men tänkte göra det nu! Blev ett bra tillfällle haha ;)

Håller med dig till 110%!! Du verkar som en väldigt klok tjej. Av det jag läst tycker jag inte att du är skrytig alls, och självklart tycker man att sin häst är bäst. Det är inte skryt tycker jag.

Dock stör jag mig inte på att läsa när folk skryter, men bara det inte går till överdrift.

Men som sagt håller med dig med denna text! Den var riktigt bra skriven också :)

Kram och tack för en bäst blogg.

2012-05-07 @ 21:31:10
Postat av: Liza

åå detta är verkligen anledningen till att jag älskar din blogg, haha ;)



håller med ! jag tycker att mina ponnyer är bäst i alla lägen, det kan vara smågrejer som att de var extra mysiga dagen till ära eller att man hade ett härligt ridpass ! man lär ju känna sina egna hästar liksom, som vänner, och självklart tycker man ju själv att de är världens bästa !

2012-05-07 @ 22:04:41
URL: http://lizaspawnies.blogspot.com
Postat av: Li

Jag håller helt med dig och det är klart att du får skriva "Min ponny är bäst"! För dig är han bäst, och för mig är min foderponny bäst :D Jag uppfattar det inte alls som skrytigt ,för hur tråkigt vore det inte om hela världen tyckte att just ens egna häst var bäst? ;)

2012-05-09 @ 00:04:09
URL: http://linester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0