Resultaten

Nu kommer gårdagens resultat och film lite mer nogrant.
Jag är ledsen över att uppdateringen legat på noll, men idag har jag och Emma kollat tävlingar hela dagen, sen har jag varit och skrittat på ponnyn min.
Men nu kommer resultaten.
I LBn så var jag som sagt dubbelnolla, tänkte satsa lite då det inte var så mycket svängar, men innan kombinationen tog jag tillbaka, lite för mycket så missade nog några sekunder på det. Men kom i alla fall 12a av 40 st så är jättenöjd.

I LAn som förövrigt var våran debut så blev jag sådär nöjd. Tror det är första gången jag INTE blir riktigt nöjd över en runda.
Första hindret hoppade han perfekt, likaså tredje. Andra hindret rev han med bak. Vi kom lite nära och fick ett retsamt pet, sen var fjärde hindret vattenmatta och fick ett stopp där, det kan jag förstå.. Han vägrade ens gå i närheten av en för några månader sen. Klippte det på andra försöket. Sen hoppade han riktigt bra på 5, 6, 7a,b,c och 8, sen såg han inte riktigt 9an och jag var inte där med benen så blev ett stopp. Hade inte det stoppet hänt hade jag varit supernöjd. Hoppade det igen och gick super.

Men han var så jäkla stark, jag vill ha lite mer kontroll - nu är det bara en enda kamp typ. 
Ska snacka lite med Mats om det, han ville inte att vi skulle betsla upp innan jag startat LA, nu är det gjort och det känns som att jag kanske behöver något starkare att variera mellan. Ska kolla vad han tycker.

Här är i alla fall filmen!



Har lärt mig att man måste rida varje jäkla steg för att det ska gå vägen.. Men jag lär mig med tiden!

Kommentarer
Postat av: Emelie svensson

Såg ju jätte fint ut! :D

2012-05-20 @ 21:39:42
URL: http://emmeliesv.blogg.se/
Postat av: Rode

Åh vad fina ni ÄR!:) ser så lekande lätt ut och ja.. det jag verkligen gillar är att ni sticker ut utan att ha någon speciell anledning till det, ni bara är. Diggar er två alltså!:)

2012-05-20 @ 22:30:03
URL: http://coriniz.blogg.se/
Postat av: jumiz hästblogg

Du kan ju alltid testa en hoppträning att betsla upp och se hur det känns. :) Fint såg det ut iaf :D

2012-05-21 @ 12:07:32
URL: http://jumiz.blogg.se/
Postat av: Heidi

Sv: hahaha så söta framben.... :D

2012-05-21 @ 13:19:45
URL: http://rathed.blogg.se/
Postat av: Clara

Han rinner iväg lite för mycket ibland därav petet på 2:an (?). Eller det är så hur det ser ut på filmen... Men har ser inte helt lättriden ut :) Tur att du satt kvar på första stoppet, själv hade jag flugit som en vante... ;-)

2012-05-21 @ 15:52:44
Postat av: Natalie

Ni är verkligen superfina tillsammans. Får såna tävlingsminnen när jag ser dina filmer.



Ett litet tips som kanske skulle kunna funka på honom (som jag fått av en superduktig tränare) är att ligga på volt ca 2 varv nära det läskiga (nu vattenmatta) och trycka ut honom med innerskänkeln mot det "farliga". Han ska inte gå runt den utan på sidan om den och absolut inte vara ställd mot det.

Skulle det hända något (säg att det sitter en fågel bakom stödet HAHA ful ide men du fattar) när du går rakt fram och visar mattan (om du nu gör det? :)) så skulle ni aldrig komma över det hindret för då vet han att något läskigt har kommit mot honom. Bara en liten sak som kan vara värd att prova om det skulle funka. Kan förklara bättre om du är intresserad.

2012-05-21 @ 20:32:51
URL: http://nataliehakkila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0