Beredd på ett långt genomtänkt inlägg by Carro?

Jag vet att alla har ett mål, ett mål eller en dröm som man vill uppnå innan det är för sent. Vare sig det är att besöka månen eller äga ett par Converse så har alla ett mål, precis lika bra som någon annans. Mitt mål t.ex är att hoppa SM, det är rejäl väg dit vilket jag vet, men jag kämpar för det. Jag har sett så många personer, alldeles för många som tryckts ner av andra personer. Folk skrattar åt deras drömmar, pratar bakom ryggen på dom och säger till dom att dom aldrig kommer klara det. Och det är en sak som är säker, alla tar åt sig, vissa mer och andra mindre. Om någon skulle säga till en annan att han eller hon aldrig någonsin skulle nå sitt mål är det något dom flesta kommer ihåg länge, i vissa fall alldeles FÖR länge. Till dom säger jag bara EN sak, ingenting är omöjligt, så länge du vill och VÅGAR så kan du.

Vissa personer kanske inte vågar tala om eller stå för sina mål för att dom är rädda för vad andra ska tycka och säga. Jag förstår dom till viss del eftersom att dagens samhälle har ”lagar” på hur man ska se ut och hur man ska göra. Alla tjejer ska vara pinnsmala, killarna muskler över hela kroppen, i skolan förväntar sig lärarna att alla ska gå ut med MVG, vad är det för ideal värld vi lever i egentligen? I skolan får vi lära oss att alla är olika och alla ska behandlas likadant hur dom än är. Men lärarna dom håller det inte ens själva. Dom vill att alla ska vara perfekta från topp till tå och gå ut med MVG rakt igenom, vad är det för jävla ideal? Alla ska vara samma jäkla person, snart måste alla köpa samma kläder och gå likadant också?

Men tillbaka till ämnet, jag tycket alla ska få se ut och säga precis vad dom vill – så länge dom inte är elaka mot andra. Varför ska personer behöva skämmas och få sämre självförtroende på grund av att andra tycker si eller så? Vi tar ett exempel, om min kompis skulle ha mål att en dag vinna Melodifestivalen skulle jag ALDRIG i hela mitt liv skratta åt personen och säga att han eller hon inte skulle klara av det. Hur elakt är det inte att krossa någons dröm och mål med livet. Det är trots drömmarna vi lever på. Om en person har ett högt satt mål så skulle jag låta den ha det och istället säga till den: ”ingenting är omöjligt”.

Vissa vet att jag har en blogg och vissa inte, men i alla fall där skriver jag en hel del om mitt liv och har även skrivit ut mina mål. Jag har en oslipad diamant till ponny och jag VET att en dag skulle vi kunna tävla SM och möta Sveriges BÄSTA ekipage. Detta har jag som ni förstår skrivit på min blogg och direkt får man pikar från både höger och vänster. ”Du kommer aldrig klara av att komma så långt”, ”Varför satsa så högt när du vet att det aldrig kommer gå?”, ”SM, haha?” är en del exempel man fått höra. Och till dom säger jag bara, kom tillbaka om några år och se mig rida in på SM banan och hoppa 130 cm rundan felfritt.  Jag kommer fixa det. 
Med vilja och mod går allt, verkligen allt. Och jag tänker kämpa varje dag och om jag så aldrig skulle komma till SM så lär jag i alla fall komma en bra bit på vägen.

Det jag verkligen ville få fram är, har du en dröm, ett mål som du kämpar för, stå för det och sluta inte kämpa för att någon annan inte tror på dig. Om du själv inte tror på det kommer du heller aldrig klara det. Men tror DU på sig själv kommer även andra tro på dig. Har du bestämt dig för att du ska genomföra den där jäkla dubbelvolten från femman i simhallen – ge fan i vad andra säger och skit i Sveriges ideal, blunda ögonen och dröm dig bort en stund. DU kan klara det på DITT sätt. Du behöver inte gå samma väg som alla andra och göra samma saker som dom, du kan klara precis allt du vill på ditt sätt, utan att behöva stå i ledet bland alla andra mellanmjölks Svensson. Sätt ett högt mål med ditt liv och ge inte upp förens det är för sent. Har du inte kommit hela vägen har du kommit längre än om du inte skulle satsat så högt. Ingenting är omöjligt. Du kan inte vara jag och jag kan inte vara du -  en sak att tänka på kanske?


image description


Kommentarer
Postat av: Henny - blogg om livet med hästar på nybyggd gård!

Helt rätt tänk Carro!!!



Jag vet nästan lite hur Chuck är, men är i alla fall säker på att han är superfin!! Ni kan komma väldigt långt tillsammans!! =)



Sen är det en väääldigt lång väg till SM! Har själv varit väldigt nära att komma hela vägen fram, tills hästen var för glad i hagen och en ryggskada satte stopp..



Men om man bara kämpar tillräckligt, och vet vad man själv vill, så tror jag att man en vacker dag kommer få uppleva det!

2012-05-30 @ 23:15:07
URL: http://hennyvinlof.blogg.se/
Postat av: Felizia

Bra inlägg! Men måste bara påpeka att Helsingborg INTE har en gräsbana, dem har ingen tävlingsutebana, endast ridhus!;) men förstår principen;D

2012-05-30 @ 23:22:35
URL: http://showjjumping.blogg.se/
Postat av: Nathalie/stallbrudarnaa

Hejhej, nu har stallbrudarnaa startat upp igen! in & kolla :) massa nyttiga & bra inlägg.

2012-05-31 @ 00:35:45
URL: http://stallbrudarnaa.blogg.se/
Postat av: Emelie

Så grymt bra skrivet!! Precis så är det och du inspererar! Älskar att läsa din blogg:D

2012-05-31 @ 07:06:59
Postat av: Alexandra

Fan vad pepp jag blev :-) Har råckat ut för det du skriver, du komer aldrig komma så lång... bla bla bla Men JAG tror på mig och det har jag kommit långt med idag, hon som sa det har också samma mål, men ligger långt efter för att hon går runt och pickar på andra... istället för att göra något åt det....

Tack för en grym blogg :-)

2012-05-31 @ 07:26:36
Postat av: Jannike

Kanon bra :)

Du har så rätt, och med det talet får du högsta betyg, MVG ++++



I förra inlägget skrev du att du ville ha tips till bloggen, jag har inga för JAG tycker visst att det du skriver på bloggen är bra, även om du kanske inte känner det alltid så är det som jag säger!

Kanon bra inlägg, almost all the time :)

2012-05-31 @ 09:20:08
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna Grant

Sjukt bra skrivet Carro!

2012-05-31 @ 12:55:42
URL: http://johannagrant.se
Postat av: Julia Gustavsson

Jag håller med dig helt Carro, man måste våga satsa för att någon gång vinna. Jättebra skrivet!



Föressten ska du för allt i världen INTE ta åt dig det som dem sjuka människorna har skrivit till dig. Det är bara avundsjuka, jag vet att du och Chuck kan och det vet jag om att jag inte är ensam om att veta. Jag tror säkert att både du och din tränare är ganska överrens och det är ändå ni som känner Chuck bäst. Jag tror att man både som bloggare och som satsande ryttare får vänja sig vid detta psykande, även om det är sorgligt. Men ännu en gång, ta inte åt sig. Både jag och du vet att ni kommer att nå ert mål, och om ni inte gör det så är det INTE för att kapaciteten inte finns där, för det finns den. Ni är så sjukt duktiga du och Chuck, så är det bara, punkt slut.

2012-05-31 @ 16:40:09
URL: http://juliastorm.blogg.se/
Postat av: lisa

YOU GO GIRL!! :D

2012-06-01 @ 02:20:36
URL: http://lisacandemyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0