Mamma och Chuck

Som jag sa innan red Mamma Chuck idag men jag kunde inte stanna hemma så åkte med ut för att kolla hur det gick. Han var lugn idag och gjorde det han skulle, hade gärna sett mer aktivitet i bakbenen men samtidigt vet jag hur svårt det kan vara vissa dagar att få med dom. Gå och se fin ut kan han - inen tvekan om saken. Men om han jobbar är en annan femma.
Jag tyckte han såg ren ut hela tiden, men han sparkade med bakbenen i galoppen 2 gånger om jag minns rätt och även lite fyrtaktig emellanåt. Men traven HELT ren.
Tror han bara är trött i kroppen och behöver vila. Jag ska kolla med Malin imorgon som sagt. En sak är i alla fall säker och det är att han är trött, han har blivit "seg" och ouppmärksam och lite loj. Ska se hur det blir efter lite vila, kanske han behöver lite mer energi i mitan? Vi har precis fått hjälp med en oderanalys men vi kan ju alltid dubbelchecka igen.

Vi får se!
image descriptionimage description
2 superfula bilder från idag, köttbullekinder har jag dessutom!
(nej mitt hår är inte fettigt, nytvättat & blött)

Kommentarer
Postat av: Malou Kastman

sv: haha! Den knappen där du höjer volymen fungerar också som en avtryckare! :D jag visste heller inte det förens för någon dag sedan. :$ hehe

2012-05-29 @ 22:09:27
URL: http://maloukastman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag skulle inte lägga mer energi i maten, däremot kan ni ju göra en foderanalys och se så han får i sig rätt mängd av rätt saker. Och gav ni honom B-vitamin vid pälsfällningen? Många hästar (inkl min) är väldigt känsliga för det och reagerar med att bli sega. Men som sagt, energi löser inga problem, bara döljer dem :)

2012-05-30 @ 06:11:41
Postat av: ida

har du gjort din header och allt det själv? :) eller du kan inte tänka dig att göra en åt mig? :) kram

2012-05-30 @ 15:56:04
URL: http://hoppknorrarna.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv: hahaha ja du kan ju testa ;)

2012-05-30 @ 17:54:20
URL: http://amandanordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0