Hästsport i media?

Jag kommer ihåg när alla klagade över att det knappt visades något hästsport i media, varken på TV eller i tidningarna. Alla var och hackade på mediafolket, skrev långa mejl och artiklar, var med i radio, tv och stora facebookgrupper på nätet. Ni kan inte påstå att ni missade hysterin kring att vi inte syntes lika mycket som andra sporter?
Sen blev det en liten förbättring i alla fall i tidningen här hemma, det skrevs mer om tävlingar som varit och om världstävlingar osv. Då tystnade alla som hade klagat och nu har jag inte hört ett ord ifrån dom på ett bra tag.
Men jag har inte heller sett mycket om ridsporten sista tiden.

Dels är det ju tävlingen världen runt där t.ex Roffe är med men det varkens nämns på tv eller i tindingarna. Och en sak jag reagerade mycket på var att det inte skrevs ett enda litet ord om ölandshoppet i tidningen. Våran tidning är för Kalmar & Oskarshamn, det står alltid saker om öland eftersom det tillhög KALMAR län. 
Ölandshoppet är dessutom en av dom största tävlingarna på året av klubbarna här i Kalmar.

Men ändå har inte media mage att skriva några rader om detta? Jag kollade direkt i tidningen i måndags för att läsa om hur det hade gått för andra osv men ingenting fanns så jag tänkte att jag kunde vänta lite till. Men inte heller dom 3 dagarna efter skrev dom något? Och att doms kulle skriva det imorgon eller lördag skulle inte ens vara logiskt.

Det jag ville komma fram till är att är det verkligen så att alla är nöjda med uppmärksamheten vi får? Jag tycker att det gått tillbaka till samma gamla som det var innan och skulle verkligen kunna ställa upp igen för att få igenom att vi vill ha mer ridsport i media.
Fotbollslagen från lindsdal IF p11 är i tidningen mer än världsmästaren Rolf-Göran Bengtsson.. Hur får dom ihop det? Och att dom som skriver "hästsidorna" inte ens vet något om hästar gör ju inte saken bättre..

Jag är inte nöjd, jag vill att ridsporten ska synas mer! 
Vad tycker NI?



BILDERNA LÅNADE FRÅN: google.se

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag tycker det absolut har blivit bättre med hästsport i media Men du har rätt i det du säger också :)

2012-05-25 @ 10:39:57
URL: http://ricos.blogg.se/
Postat av: Julia Michailoff

Håller med! Ridsporten borde synas mkt mer i media!

2012-05-25 @ 20:20:47
URL: http://jumiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0