Chuck - dagens ridpass

Hade honom på lektionen idag. Har kommit på att det kan vara en av anledningarna till att jag inte orkar rida, att jag inte vet VAD jag ska göra. Så hur mycket jag än ville ha Rhona idag (som jag hade fått) så valde jag att ta Chuck istället.
Jobbade näst intill bara galoppen, red programlinjer i galopp och jobbade med att han inte skulle byta galopp. Helst vill jag inte lära honom att INTE byta eller förvänd. Eftersom att han inte ens kan byta galopp känner jag att det är prio ett.
Dubbelmoral, haha. Men han "byter" galopp genom att stanna upp och sedan fatta ny galopp, som ett travsteg fasst det är inget travsteg. Då känner jag hellre för att fixa bytena inna vi går på nästa del.

Sen tog jag ett varv på slingan i galopp och ett i trav och ett när jag skrittade av. Han var väldigt fin i vänster varv, höger är endel att jobba med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0