Chuck - dagens ridpass

Red först ute, då en av lektionerna hade både ridhuset och paddocken så fick jag rida med laktionshästarna utomhus. Han var väldigt lugn och nästan seg, inte nästan, han var seg.
Jag fick trycka på han en hel del i skritten för att han skulle fatta vinken. Och traven kunde jag ju ge upp direkt så gick direkt på galoppen.
Han började sparka med bakbenen i fattningarna och även ibland när jag bad honom jobba mer. Han gjorde det innan, när han hade vilat länge och hade massor av överskottsenergi. Men nu har han ingen överskottsenergi utan sparkar på grund av annat. Dessutom gick han nästan lite fyrtaktigt, ibland kändes det som han travade med bakbenen.. Jag fick tanken att antingen har han ont eller så tar det bara emot och han orkar inte.
Jag gick ner till trav men han kändes ren så tog galopp igen och ökade på som bara den och sen tog tillbaka honom för att se om det blev mer power. Vilket det blev och han blev mycket bättre men inte helt. Det var som att han inte orkade sätta under bak.
Gick ner till trav och travade i ca 10 minuter på böjda spår, flyttade och rakt men jag kände INGENTING. 

Men imorgon ska mamma rida honom så det blir inte jätte jobbigt och sen ska jag rida privatlektion på onsdag och då ska jag kolla med Malin om hon ser något, annars be om tips. Om det inte är något tror jag han ska få typ 3 dagars vila -  kan ju bero på att han är lite trött nu, varit igång länge!

love you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0