Svar

Amanda om Outfit:
Åh, när du ändå är igång, så får du jäääättegjärna köra en till mig och Klasika (a) Har svart/röda soft up så gör gärna något med dom :)
Ebba om Outfit:
Skulle du vilja göra en outfit till min foderponny? :D
Bilder finns på bloggen, Han heter Northon och är fux och jag har svårt att hitta färger som passar ;/
Svar: Jag svarade till er på era bloggar innan men jag har ångrat mig, har verkligen inte tiden eller orken just nu. Tyvärr. Men kanske lite längre fram så kan jag ta tag i det igen!

Fredrika om Sprenger bow balance!:
är de säkerhetsstigbyglar? (:
Svar: Asso på förpackningen och beskrivningen står det "Maximal Secherheit" vilket är tyska och betyder maximal säkerhet. Det står även Safety Stirrups. Men jag vet inte hur säkerheten kommer in, det kanske är att dom är såpass böjbara att man glider ut eller något. Men nu för tiden känns det som att alla stigbyglar är säkerhetsstigbyglar. Ska jag vara ärlig så tycker jag nog att dessa är mer säkra än mina Soft up, men det är nog lite vad man själv tycker. Jag menar stigbyglarna med böjd utsida är ju också säkerhetsstigbyglar..? Så jag vet inte vad jag ska tycka...


Elin - En hästblogg med en otrolig sköthäst ([email protected]) om MOVIE:
Så duktiga ni är, ser riktigt bra ut! Ni kommer gå långt! :D

Hur är Chuck att hoppa egentligen? Han ser himla härlig ut att hoppa :D
Svar: Först säger jag TACK!! Om ni tror att jag inte blir glad av ord som domma har ni fel för man blir vekrligen superglad och peppad!
Sen tänkte jag ta den frågan här på bloggen så att alla kan se! Har skrivit det någon gång innan men tar det igen!

Han är ett himla krutpaket för det första, i början när jag hhade honom blev han sjukt stark men han har blivit mycket bättre, visst att han fortfarande suger tag i bettet och gärna tar det men han har verkligen mycket mer respekt för mig nu än då. Men vissa av er har säkert suttit på en ganksa pigg häst som taggar gärnet mot ett hinder, vilken hän gärna gör. Och kan inte säga annat än att den känslan är bland dom bästa som finns.
Man kan känna sig säker när man hoppar honom, jag vet att han stannar aldrig om det inte är något han tycker är läskigt. Okej där överdrev jag, men kommer du på en oxer eller räcke eller något som bara är ett hinder med vanliga bommar på 130 så kan du i princip lita på han till 99% att han hoppar om du SJÄLV inte lägger honom helt fel. Men är det någon jobbigt övning eller något "läskigt" hinder så känner man ganksa tidigt om han tänkt stanna. Han suger först tag i det men börjar sedan tvivla långt innan och stannar sen. Han brukar aldrig göra några "ponnystopp" utan stannar han så gör han det på ett schysst sätt. Men annars hoppar han allt du styr mot, t.ex på tävling, där hoppar han allt om det inte är läskigt osv.

Sen hoppar han med ganska mycket marginal. Han är väldigt rädd om sina ben och när hinderna är ca 1.10 eller lägre så hoppar han gärna en bit över. Ja asso han är helt underbar att hoppa. Får jag skryta? för om jag får det måste jag tillägga att han kan hoppa! Han börjar inte ta i förens det är över 110-120. Hoppas du blev nöjd med svaret, blev lite luddigt med försökte i alla fall!

Min favvobild på oss! (förutom att jag ser ut som en tomte) 1.10 och han tar inte i.

Kommentarer
Postat av: ida

vilken gullig häst, jättefin bild också :)

2012-03-25 @ 12:16:06
URL: http://merryannbell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0